„Na wiejskim podwórku”
Zabawa dźwiękonaśladowcza na powitanie: Na podwórku
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 18
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Osoby są ustawione w kole. Rodzic kolejno wywołuje ptaki: Dzień dobry: kurki, gąski, kaczki, indyki, a członkowie rodziny naśladują ich głosy: ko, ko, ko, gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa, gul, gul, gul. Rodzic na zakończenie mówi: Witam wszystkie ptaki z wiejskiego podwórka, a wszystkie osoby naśladują głos wybranego ptaka.
Zadanie plastyczne: Mieszkańcy wiejskiego podwórka
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 19
-Plastelina, małe koraliki do wykonania oczu, przykrywka od pudełka kartonowego (np.: po butach), kawałki krepiny, kredki, flamastry
Dziecko wybiera kolor plasteliny i samodzielnie lepi dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Prace umieszcza w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka tekturowego. Zagrodę można udekorować w dowolny sposób, np.: pokolorować kredkami, przykleić w niej sianko wykonane z paseczków krepiny.
Zabawa ruchowa: Tor przeszkód
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 19
-Sprzęt gimnastyczny, sznurek, spinacze do bielizny, pojemnik, woreczki gimnastyczne lub materiałowe chusteczki
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic rozwiesza na wysokości dziecka sznurek, tak aby znajdował się po jednej ze stron szeregu członków rodziny. Przypina na nim spinacze dla wszystkich uczestników. Wyznacza także linię startu i linię końca trasy. Rodzic przygotowuje przeszkody do pokonania, wykorzystując sprzęt terenowy i sprzęt gimnastyczny. Domownicy po kolei pokonują tor przeszkód. Na końcu trasy każda osoba zabiera z pojemnika woreczek gimnastyczny lub chusteczkę materiałową, wraca i przypina go/ją spinaczem do sznurka.
Zabawa ruchowa: Wyścigi koni
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 19
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Dziecko i pozostałe osoby, ustawione w rozsypce, inscenizują ruchem opowiadane Rodzica.
Rozpoczyna się wyścig.
Dziecko i pozostałe osoby: stoją w miejscu
Konie stoją w boksach.
Dziecko i pozostałe osoby: przebierają nogami, drepczą
Start! Konie ruszyły.
Dziecko i pozostałe osoby: biegną truchtem
Przeskakują kałużę.
Dziecko i pozostałe osoby: podskakują
Nabierają pędu.
Dziecko i pozostałe osoby: szybko przebierają nogami
Przebiegają po grząskim gruncie.
Dziecko i pozostałe osoby: biegną, wysoko podnosząc kolana
Dobiegają do mety.
Dziecko i pozostałe osoby: zwalniają bieg aż do zatrzymania się, parskają
Ćwiczenie konstrukcyjne: Budowanie z klocków zagród dla zwierząt
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 10
-Klocki, figurki zwierząt (zabawki, maskotki)
Dziecko buduje zagrody dla zwierząt i umieszcza w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określa wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta- mniejsze zagrody, duże zwierzęta- duże zagrody. Dziecko razem z Rodzicem podaje nazwy zwierzęcych domków: koń mieszka w stajni, świnka- w chlewiku, krówka – w oborze, kura – w kurniku.