Zajęcia z dnia 1 kwietnia 2021

Święta Wielkanocne

 

„Jakie to zboże?” – rozpoznawanie i nazywanie zbóż na podstawie okazów i ilustracji („Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, s. 49)

 

Cel: zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami pieczywa oraz rodzajami zbóż z jakich je wykonano.

 

Słuchanie fragmentu bajki pt. „O kurce Złotopiórce i kogutku Szałaputku” E.Szelburg – Zarembiny

 

Cel: zwrócenie uwagi na to, iż nie należy być skąpym i łakomym, należy dzielić się z innymi, a posiłki spożywać powoli dokładnie żując pokarm.

 

Za siedmioma łąkami, za siedmioma polami żyli sobie dziadek i babcia. Dziadek miał kogutka Szałaputka, a babcia miała kurkę Złotopiórkę. Kogutek Szałaputek co rano piał ku–ku–ry–ku! A kurka Złotopiórka co rano znosiła śliczne, duże, białe jajko. Wieczorem kogutek Szałaputek i Kurka Złotopiórka chodzili razem na spacer. Spacerowali sobie drogą, noga za nogą… Czasem szli łąką albo lasem. A raz poszli w pole. Na polu kogutek Szałaputek i kurka Złotopiórka znaleźli kłosek pszenicy. – Ku–ku–ry–ku! – mówi kogutek Szałaputek. – Najemy się porządnie pszenicznych ziarnek. – Ko–ko–ko! – mówi kurka Złotopiórka. – Zanieśmy te ziarnka do domu. Dziadek zmiele je na pszenną mąkę, a babcia z tej mąki upiecze pszenną bułkę. – Ki–ki–ry–ku! – krzyknął skąpy i łakomy kogutek. – Nie nośmy nic dziadkowi i babci. Sami zjedzmy! I zaczął łapczywie dziobaċ ziarnka. Widzi to kurka Złotopiórka i przestrzega kogutka Szałaputka: – Uważnie łykaj. Bo kogutek Szałaputek łyk–łyk! po dwa ziarnka na jeden raz łyka. – Po jednym ziarnku łykaj, po jednym! – przestrzega mądra kurka Złotopiórka. A kogutek Szałaputek nie słucha – po dwa łyka. – Po jednym! – krzyczy kurka. Po dwa łyka kogutek. – Po jednym! – kurka prosi. Kogutek swoje. Łyk–głdyk! – zakrztusił się. Masz ci los! Upadł kogutek Szałaputek jak długi. Upadł koło drogi, zamknął oczy, podkurczył nogi. Ani tchnie. Niewiele myśląc biegnie kurka Złotopiórka do morza po ratunek. – O mój Boże! Morze, morze, daj wody! – Komu wody? – Kogucikowi Szałaputkowi, bo kogutek Szałaputek jak nieżywy, wpadł w pokrzywy, ani tchnie! Morze dało wody kogucikowi Szałaputkowi. Kogutek Szałaputek napił się. Łyk-głdyk! przełknął dwa ziarnka, co mu w gardle uwięzły, i zdrów, żywy wyskoczył z pokrzywy. – Ku–ku–ry–ku! – zapiał kogutek Szałaputek dobrej kurce Złotopiórce. – Ki–ki–ry–ku! – zapiał dziadkowi i babci. – Na zdrowie! – odpowiedzieli mu dziadek, babcia i kurka Złotopiórka.

 

Rozmowa na temat bajki

 

Rodzic zadaje dziecku pytania:

 – Kto żył za siedmioma łąkami i za siedmioma polami?

 – Co miał dziadek i babcia?

 – Jak kogutek Szałaputek wraz kurką Złotopiórka spędzali wolny czas?

– Co znaleźli na polu?

– Co postanowił zrobić z ziarnami pszenicy kogutek Szałaputek, a co kurka Złotopiórka?

 – Co przydarzyło się kogutkowi Szałaputkowi podczas jedzenia?

– Kto pomógł kogucikowi?

 – Czy należy tak postępować jak kogutek Szałaputek i dlaczego?

 

„Kogutek Szałaputek i kurka Złotopiórka” – rysowanie kredkami („Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, s. 48)

 

Cel: zwrócenie uwagi na płynność ruchów ręki oraz prawidłowe trzymanie kredki, przygotowanie sylwet do odgrywania scenek dramowych.

Dziecko koloruje w książce Kurkę Złotopiórkę i Kogutka Szałaputka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *