„Wielkanocne świętowanie”
Praca plastyczna: Malowanie jajek z masy solnej
-Jajka z masy solnej, farby, flamastry, pędzel
Dziecko samodzielnie maluje jajka wykonane z masy solnej (można zrobić to przy użyciu paluszków).
Zabawa dydaktyczna: Co jest związane z Wielkanocą?
źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 160
– Koszyk, pisanki, palma wielkanocna, baranek, łańcuch choinkowy, gwiazdka, lampki choinkowe, dynia, czapka czarodzieja, szklana kula…
Rodzic rozkłada przed dzieckiem różne przedmioty. Wspólnie ustalają, co pasuje do Świąt Wielkanocnych, a co do nich nie pasuje. Dziecko uzasadnia swój wybór.
Zabawa dydaktyczna: Szukamy jajek
źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 161
-Jajka ugotowane na twardo lub ich obrazki
Jajka zostają umieszczone przez Rodzica w różnych częściach pomieszczenia (muszą być choć częściowo widoczne). Dziecko próbuje określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów dziecko przelicza jajka.
Zabawa ruchowa: Kwoka i kurczaki
źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 160
W zabawie mogą uczestniczyć wszyscy domownicy. Gdy Rodzic (kwoka) wyklaskuje rytm, dziecko (kurczak) spaceruje po pokoju, wyskubuje robaczki i ziarenka, grzebie nóżką w ziemi… Gdy Rodzic przestaje wyklaskiwać rytm, kurczak szybko idzie do kwoki.
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Wielkanocny stół”
źródło – Mac Edukacja , seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 160
Nadeszła Wielkanoc
Czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny
Czeka na swych gości,
Pełno na nim potraw:
Kiełbaska i żurek,
Babka lukrowana,
Tuż obok mazurek…
Dom pachnie czystością,
Porządki skończone,
Czas na odpoczynek.
Wszystko już zrobione.
Święconka na stole,
A spośród pisanek,
Jak każe tradycja
Wystaje baranek!
To czas na życzenia,
Na chwile radości
I niech w naszych sercach
Miłość ciągle gości!
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wysłuchanego wiersza.