Zajęcia z dnia 12 maja 2020

„Kwiaty na łące”

Cele ogólne:
• rozpoznawanie i nazywanie roślin występujących na łące,
• poznawanie sposobów wykorzystywania łąki przez rolników,
• rozwijanie sprawności fizycznej

Kolory i barwy

Określanie kolorów na łące. Utrwalanie barw ciepłych i barw zimnych. Malowanie łąki wiosną za pomocą techniki malowanie tiulem.
Pomoce dla dziecka: kartka, farby w różnych kolorach, pędzel, plastikowa miseczka do rozrabiania farb, kawałki tiulu.
Rodzic prosi, aby dziecko przypomniało sobie, jakich kolorów dostrzegło wczoraj na łące najwięcej. Dziecko wymienia nazwy kolorów.
Rodzic pyta: Do jakich barw można zaliczyć kolory, które widziałeś/aś na łące: do ciepłych czy do zimnych? Dlaczego łąka ma więcej ciepłych kolorów? Następnie proponuje dziecku namalowanie łąki wiosną za pomocą techniki malowanie tiulem. Dziecko pokrywa karton farbą w wybranym kolorze – wykonuje tło. Następnie macza skrawki tiulu w farbie i odbija na kartonie – tworząc wiosenne kwiaty na łące. Używa barw w ciepłych kolorach.

„Kolorowa łąka” – słuchanie wiersza B. Formy pt. „Łąka”

Wprowadzenie do tematu. Nagranie odgłosów dochodzących z łąki (np. cykania świerszcza, bzyczenia pszczoły, rechotu żab, klekotania bociana – (załącznik https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0), źródło: internet. Rodzic włącza nagranie z odgłosami dochodzącymi z łąki. Pyta dziecko, gdzie można usłyszeć podobne głosy. Jeśli dziecko nie odgadnie, że chodzi o łąkę, mówi zagadkę I. Fabiszewskiej.

Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija … (łąka)

Słuchanie wiersza B. Formy pt. „Łąka”

Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.

Rozmowa na temat wiersza

Rodzic pyta:
– Jak wyglądała łąka?
– Co robiły pszczoły na łące?
– O czym marzyła osoba z wiersza?
– Co można robić na łące?

(źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada, cz. 5, str. 60-61)

Ćwiczenia gimnastyczne

zestaw nr 18 (metodą R. Labana)

Pomoce: Paski kolorowej bibuły, bębenek, odtwarzacz CD, nagranie muzyki do marszu, nagranie dowolnej muzyki.

Zgodnie z muzyką (załącznik https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4&list=PLvZlry1e_Kw863FUlvea82_WGart_hJa9), źródło: internet. Dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu Rodzic daje dziecku złożone paski bibuły.

Tańczące bibułki.
Przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.
Po kole.
Dziecko układa na podłodze koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
Powitania bibułką.
Dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez Rodzica.
Jak najwyżej.
Dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie i łapie ją tuż nad podłogą.
Latające owady.
Dziecko zgniata bibułki w kulki, rzuca przed siebie i podąża ich śladem. Na koniec wrzuca kulki do obręczy, którą przygotował Rodzic
Marsz z muzyką.
Dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę.

Karty pracy (załącznik nr 1 i załącznik nr 2)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *