Zwierzęta, które znam
Baranek
Cel: rozwijanie wyobraźni twórczej
Zadaniem dziecka jest wykonanie karty pracy str. 8 – wypełnić baranka wg własnego pomysłu np. wydzieranki z papieru, kuleczki z bibuły lub waty.
Zwierzęta mieszkające na wsi
Cel: rozumienie, że zwierzęta mają podobne potrzeby jak ludzie i człowiek musi pomagać im je zaspokoić, opiekować się zwierzętami
Potrzebne artykuły: ilustracje przedstawiające zwierzęta w gospodarstwie
Zadaniem rodzica jest rozłożenie wszystkich ilustracji i czytanie zagadek oraz krótka rozmowa na temat danego zwierzęcia (gdzie mieszka, co je).
Zadaniem dziecka jest odnaleźć ilustracje (załącznik nr 1) i pokazać rozwiązanie zagadki.
(źródło: internet)
Zagadki:
Jestem różowa, tłusta i kwiczę
Kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę / ŚWINIA
Ma skrzydełka dwa
Mówi: kwa, kwa, kwa /KACZUSZKA
Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka
Nawet wiaderko pysznego mleka / KROWA
Za każe jajko, małe i duże
Podziękuj, proszę, gdaczącej…. / KURZE
Spotkasz go w stajni albo zagrodzie
A jego ogon zawsze jest w modzie / KOŃ
Mam na sobie same loczki
Futro białe jak obłoczki
A gdy czegoś mi się chce
Mówię tylko: me, me, me / OWCA
Koniki
Cel: rozwijane sprawności fizycznych
Zadaniem dziecka jest naśladowanie poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach.