Co się dzieje na łące?
Karta pracy (załącznik nr 1)
Praca plastyczna: Owady na łące
Plastelina lub glina, zielona krepina, nożyczki, tektura lub sztywny karton.
Dziecko wyrabia plastelinę w dłoniach, nadając jej plastyczną formę. Wykonuje podobiznę owada mieszkającego na łące: motyla, pszczołę, osę, mrówkę, bąka, żuka, muchę. Wykonuje wspólnie z rodzicami makietę łąki – nacinają zieloną krepinę, umieszczają na niej swoje prace.
Zabawa z pokazywaniem: Lata mucha
Rodzic recytuje rymowankę, a dziecko głaszcze części ciała wymienione w rymowance:
Lata mucha koło ucha,
lata bąk koło rąk,
lecą ważki koło paszki,
lata pszczoła koło czoła,
lata mucha koło brzucha,
lecą muszki koło nóżki,
biegną mrówki koło główki,
pełznie gąsieniczka koło policzka.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę
przewodnik metodyczny „Olek i Ada” Wydawnictwo Mac Edukacja strona 72
Lusterko dla dziecka.
Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dziecko porusza naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.
Bocian i żaba – dziecko naśladuje dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwiera je i zamyka, a następnie rozciąga szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.
Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dziecko otwiera szeroko usta i językiem skacze za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.