„Co słychać wiosną na wsi?”
Zabawa ortofoniczna: Mów jak ja
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 15
Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np. : wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.
Rysowanie wybranego zwierzątka zamieszkującego wiejską zagrodę
Dziecko z pomocą Rodzica rysuje dowolne zwierzę hodowlane.
Ćwiczenia oddechowe: Jajka
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 17
-Jajka wycięte z papieru, słomki
Rodzic prosi, aby dziecko podchodziło do miejsc, gdzie są zgromadzone papierowe jajka, i przenosiło je w inne (np. wskazane przez niego) miejsce za pomocą słomek.
Zabawa dydaktyczna: Kalambury
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 17
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic prosi, aby dziecko podeszło do niego. Podaje mu nazwę zwierzęcia, które ma udawać, ale bez użycia głosu. Dziecko prezentuje ruchy zwierzęcia, a pozostałe osoby odgadują, co to za zwierzę.
Zabawa ruchowa: Gąski, gąski do domu!
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 16
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic wybiera osobę, która będzie pełnić rolę wilka. Pozostałe osoby są gąskami. Gąski ustawiają się po jednej części pokoju/ogrodu, a wilk w innej jego części.
Rodzic: Gąski, gąski do domu!
Gąski: Boimy się!
Rodzic: Czego?
Gąski: Wilka złego!
Rodzic: A gdzie on jest?
Gąski: Za płotem!
Rodzic: Co robi?
Gąski: Bawi się z kotem!
Rodzic: Gąski, gąski do domu!
Na koniec zabawy gąski biegną w kierunku Rodzica, a zadaniem wilka jest złapanie jak największej ich liczby. Złapane gąski stają obok Rodzica. Zabawę można powtarzać wielokrotnie.