Zajęcia z dnia 14 kwietnia 2021

Ryby w roli głównej

 

Karta pracy

 

Karta pracy, cz. 2, str. 34

Pokoloruj Treflika i jego przyjaciela Rudolfa.

 

Rybki – słuchanie wiersza

 

(źródło: przewodnik metodyczny, cz. 2, str. 136)

Cel: wdrażanie do prawidłowego używania liczebników porządkowych.

Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie i odpowiadanie na pytania.

Zadaniem rodziców jest przeczytanie wiersza, oraz zadawanie pytańko niego.

 

RYBKI – słuchanie wiersza.

Cztery rybki w stawie pływały,

Podwodne rośliny oglądały .

Pierwsza rybka była wesoła

Pod wodą robiła duże koła.

Druga rybka była mała ,

Okrągłe kamienie oglądała.

Trzecia rybka świetnie pływała

I piękne okrągłe oczy miała.

A rybka czwarta największa była,

Kilka przewrotek w wodzie zrobiła.

 

Rozmowa na temat wiersza:

– Ile rybek pływało w stawie?

– Co rybki robiły w stawie?

– Jaka była pierwsza rybka?

– Co robiła pierwsza rybka pod wodą?

– Jaka była druga rybka?

– Co oglądała druga rybka ?

– Jakie oczy miała trzecia rybka?

– Jaka była czwarta rybka i co robiła w wodzie?

– Jaka figura geometryczna występowała w wierszu?

 

Rysujemy i liczymy koła

 

Cel: doskonalenie umiejętności rysowania koła .

Potrzebne artykuły: kredki, kartka.

Dzieci najpierw ćwiczą rysowanie koła w powietrzu, na dywanie a na koniec ich zadaniem jest narysowanie koła na kartce (duże , małe , średnie)

 

Karta pracy

 

Karta pracy cz. 2, str. 35

Narysuj ołówkiem drogę zwierząt do ich przysmaków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *