Ryby w roli głównej
Karta pracy
Karta pracy, cz. 2, str. 34
Pokoloruj Treflika i jego przyjaciela Rudolfa.
Rybki – słuchanie wiersza
(źródło: przewodnik metodyczny, cz. 2, str. 136)
Cel: wdrażanie do prawidłowego używania liczebników porządkowych.
Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie i odpowiadanie na pytania.
Zadaniem rodziców jest przeczytanie wiersza, oraz zadawanie pytańko niego.
RYBKI – słuchanie wiersza.
Cztery rybki w stawie pływały,
Podwodne rośliny oglądały .
Pierwsza rybka była wesoła
Pod wodą robiła duże koła.
Druga rybka była mała ,
Okrągłe kamienie oglądała.
Trzecia rybka świetnie pływała
I piękne okrągłe oczy miała.
A rybka czwarta największa była,
Kilka przewrotek w wodzie zrobiła.
Rozmowa na temat wiersza:
– Ile rybek pływało w stawie?
– Co rybki robiły w stawie?
– Jaka była pierwsza rybka?
– Co robiła pierwsza rybka pod wodą?
– Jaka była druga rybka?
– Co oglądała druga rybka ?
– Jakie oczy miała trzecia rybka?
– Jaka była czwarta rybka i co robiła w wodzie?
– Jaka figura geometryczna występowała w wierszu?
Rysujemy i liczymy koła
Cel: doskonalenie umiejętności rysowania koła .
Potrzebne artykuły: kredki, kartka.
Dzieci najpierw ćwiczą rysowanie koła w powietrzu, na dywanie a na koniec ich zadaniem jest narysowanie koła na kartce (duże , małe , średnie)
Karta pracy
Karta pracy cz. 2, str. 35
Narysuj ołówkiem drogę zwierząt do ich przysmaków.