Zajęcia z dnia 14 maja 2020

„Kwiaty majowej łąki”

Zabawa z pokazywaniem: Wianek dla mamy

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 83

Dziecko pokazuje ruchem słowa opowiadania Rodzica:
Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty.
Dziecko unosi dłonie od podłogi w górę.
Pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki.
Dziecko unosi dłonie do nosa, robi wdech nosem.
Dzieci przyszły na łąkę.
Dziecko maszeruje po pokoju.
I nazrywały kwiatów.
Dziecko wykonuje ruch zrywania kwiatów.
Z których uplotły wianek dla mamy.
Dziecko robi młynek przedramionami przed sobą.
Zaniosły mamie niespodziankę.
Dziecko maszeruje w miejscu, łączy dłonie na wysokości piersi,.
A mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła.
Dziecko splata ręce na wysokości ramion.

Prezentacja prawidłowej artykulacja głoski z

źródło: Mac Edukacja seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 84

– Lusterko
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski z: usta szeroko otwarte, język leży płasko na dole, czubek języka dotyka dolnych zębów. Zęby zbliżamy do siebie, wargi rozciągamy szeroko jak do uśmiechu. Wydychając powietrze, dziecko naśladuje odgłos lecącej osy zzz…. Rodzic zwraca uwagę, aby przy głosce z nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dziecko powtarza za Rodzicem. głoskę z, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: za, zo, ze, zu, zy. Jeśli Rodzic zauważy, że dziecko wsuwa język między zęby w czasie artykulacji głoski z, powinien skierować je do logopedy.

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Majowa łąka”

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 84

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę,
słychać skowronka… Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci. Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie. Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno,
trzmiela szukając.
A wokół brzozy wciąż biega zając. Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha. Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje. Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce. Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: Odgłosy łąki

źródło: Mac Edukacja , seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 84

Dziecko biega, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.

Zabawa orientacyjno-porządkowa: Pszczoły do ula

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 85

-Obręcze/szarfy
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic rozkłada na ziemi obręcze/szarfy. Domownicy – pszczoły biegają swobodnie, a na hasło Rodzica: Pszczoły do ula, wszystkie osoby wskakują do obręczy – wolnych uli. W każdym ulu powinny być nie więcej niż trzy pszczoły. Na koniec wszyscy sprawdzają, czy w każdym ulu są trzy pszczoły, przeliczając je, używając liczebników porządkowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *