Dom rodziny Treflików
Co to jest? – układanie zagadek przez dziecko
Cel: nazywanie przedmiotów oraz określanie ich charakterystycznych cech, kształcenie koncentracji uwagi, spostrzegawczości, procesów uogólniania, analizy, syntezy, porównywania.
Dziecko losuje obrazek (załącznik nr 1) i układa zagadkę związaną z treścią obrazka. Rodzic odgaduje: Co to jest? Informacje podane przez twórcę zagadki powinny uwzględnić:
– Gdzie to można spotkać?
– Z czego jest zrobione?
– Jaki ma kolor, smak, zapach?
– Do czego służy?
Dom rodziny Treflików – czytanie tekstu z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, str. 62
Dziecko z pomocą Rodzica czytają tekst o domu Treflików. Następnie dziecko odpowiada na pytania zadane przez Rodzica:
– Jakim domem jest dom Treflików?
– Co to znaczy, że dom jest jednorodzinny?
– Z jakich części się składa?
– Co jest dookoła domu?
– Co znajduje się na podwórku?
– Co wisi obok bramy?
– Jaki jest numer domu Treflików?
– Z jakich dwóch cyfr się składa?
Dopasuj przedmiot do pomieszczenia – ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, str. 63
Cel: utrwalenie nazw i wyglądu przedmiotów, które powinny znajdować się we właściwych pomieszczeniach w domu, nazywanie członków rodziny Treflików; porównywanie wysokości.
Dziecko nazywa członków rodziny Treflików. Określa kto z nich jest najwyższy, a kto najniższy. Łączy meble i przedmioty z właściwymi pomieszczeniami w domu Treflików. Na zakończenie dziecko koloruje samochód.
Wykonanie slime DIY, czyli glutka
Filmik nauczyciela (załącznik nr 2).
Pomoce: klej w płynie, woda, Aphtin (roztwór do stosowania w jamie ustnej – do kupienia w aptece za ok. 2 zł- zawiera on minimalną ilość Boraxu 200mg/g), miseczka, łyżka, szczelne zamykane plastikowe lub szklane naczynie, barwnik naturalny, brokat