Zajęcia z dnia 15 kwietnia 2021

Dom rodziny Treflików

 

Co to jest? – układanie zagadek przez dziecko

 

Cel: nazywanie przedmiotów oraz określanie ich charakterystycznych cech, kształcenie koncentracji uwagi, spostrzegawczości, procesów uogólniania, analizy, syntezy, porównywania.

Dziecko losuje obrazek (załącznik nr 1) i układa zagadkę związaną z treścią obrazka. Rodzic odgaduje: Co to jest? Informacje podane przez twórcę zagadki powinny uwzględnić:

– Gdzie to można spotkać?

– Z czego jest zrobione?

– Jaki ma kolor, smak, zapach?

– Do czego służy?

 

Dom rodziny Treflików – czytanie tekstu z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, str. 62

 

Dziecko z pomocą Rodzica czytają tekst o domu Treflików. Następnie dziecko odpowiada na pytania zadane przez Rodzica:

– Jakim domem jest dom Treflików?

– Co to znaczy, że dom jest jednorodzinny?

– Z jakich części się składa?

– Co jest dookoła domu?

– Co znajduje się na podwórku?

– Co wisi obok bramy?

– Jaki jest numer domu Treflików?

– Z jakich dwóch cyfr się składa?

 

Dopasuj przedmiot do pomieszczenia – ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, str. 63

 

Cel: utrwalenie nazw i wyglądu przedmiotów, które powinny znajdować się we właściwych pomieszczeniach w domu, nazywanie członków rodziny Treflików; porównywanie wysokości.

Dziecko nazywa członków rodziny Treflików. Określa kto z nich jest najwyższy, a kto najniższy. Łączy meble i przedmioty z właściwymi pomieszczeniami w domu Treflików. Na zakończenie dziecko koloruje samochód.

 

Wykonanie slime DIY, czyli glutka

 

Filmik nauczyciela (załącznik nr 2).

Pomoce: klej w płynie, woda, Aphtin (roztwór do stosowania w jamie ustnej – do kupienia w aptece za ok. 2 zł- zawiera on minimalną ilość Boraxu 200mg/g),  miseczka, łyżka, szczelne zamykane plastikowe lub szklane naczynie, barwnik naturalny, brokat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *