Wesoła Ziemia
Co sprawiło, że Ziemia i kropelka są wesołe? – swobodne wypowiedzi i kolorowanie według wzoru
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 212)
Dziecko samodzielnie wykonuje kartę pracy „Razem się bawimy” str. 53, cz. 3
Kiedy jestem wesoły, to …- kończenie zdania – rozwijanie myślenia, wyobraźni oraz zachęcanie do poprawnego, pojedynczego wypowiadania się i słuchania innych
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 212)
Jestem drzewem – zabawa dramowa
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 213)
Do zabawy warto jest zaprosić pozostałych domowników. Dziecko i domownicy stoją w kręgu lub swobodnej rozsypce. Rodzic proponuje: wyobraźcie sobie, że jesteście drzewami w lesie. Pokaż jakim jesteś drzewem. Jesteś małym, cienkim, delikatnym drzewkiem, które ugina się pod wpływem wiatru, chwieje się. Delikatnie dotknij małego drzewka, pogłaskaj je (po własnej ręce). a teraz jesteś olbrzymim, silnym, drzewem, z wielkim pniem. Stoisz nieruchomo. Przytul się do niego, spróbuj je objąć (dziecko i domownicy obejmują samych siebie).
Czarodziejska skrzynia – zabawa twórcza rozwijająca pomysłowość, wyobraźnię
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 214)
Do zabawy warto jest zaprosić pozostałych domowników. Dziecko i domownicy otrzymują do zabawy przedmioty nietypowe: makulaturę, drewniane łyżki, rolki po papierze toaletowym i ręcznikach, puste i czyste opakowania plastikowe, blaszane, kartonowe i wykorzystują je zgodnie ze swoją inwencją twórczą.
Brudna woda czy czysta woda – zabawa badawcza
(źródło: przewodnik metodyczny, seria; Razem bawimy się, cz. 3, str. 200)
Rodzic przygotowuje wodę zanieczyszczoną piaskiem, elementami roślin, trawą. Dziecko z pomocą Rodzica przelewa brudną wodę przez: sitko, gazę, filtr do kawy. W wyniku obserwacji dziecko wnioskuje, że nie każda woda nadaje się do picia i poznaje optymalny sposób oczyszczania wody.
Filmik Nauczyciela z udziałem dzieci (załącznik nr 1).