Zajęcia z dnia 15 maja 2020

Łąka w maju – Mieszkańcy łąki

Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej pt. „Tęcza”

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.

Lśni na niebie
w dni deszczowe,
gdy słońce zaświeci.
Kolorowa, w łuk wygięta.
Wiedzą o tym dzieci. (tęcza)

Poznawanie nazw kolorów tęczy

Potrzebne artykuły: obrazek tęczy.
Rodzic prezentuje obrazek tęczy (załącznik nr 1). Dzieci kolejno nazywają kolory, jakie ją tworzą. Wspólnie liczą, ile jest kolorów tęczy. Rodzic . pyta dzieci, czy wiedzą, kiedy na niebie pojawia się tęcza. Tłumaczy, że aby tęcza mogła być widoczna, są potrzebne słońce i deszcz.

Praca plastyczna: Moja tęcza

Potrzebne artykuły: farby, gąbka, talerzyk, kartka papieru.
Na talerzyku rozlewamy kolory , które występują i tworzą tęczę , za pomocą gąbki umoczonej w farbach tworzymy swoją tęczę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *