„Jak tu pięknie i wesoło”
Zabawa ruchowa: Motyle
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 87
-Przeszkody do ustawienia na placu (np. krzesło, pudełko)
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Domownicy naśladują motyle i latają nad łąką, omijając ustawione przez Rodzica przeszkody. Na sygnał Rodzica (np. klaśnięcie) motyle przykucają.
Zadanie plastyczne: Wiosenne obrazki
-Małe karteczki (pocięta na niewielkie kwadraciki kartka z bloku), flamastry , kredki
Dziecko z pomocą Rodzica rysuje na małych karteczkach : bociana, żabkę, ślimaka, motylka, polne kwiaty- maki. Samodzielnie koloruje wszystkie obrazki.
Rozwiązywanie zagadek
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 87
– Wcześniej narysowane i pięknie pokolorowane przez dziecko obrazki: bociana, żaby, ślimaka, motylka, maków.
Wskazywanie zwierząt, roślin – rozwiązań zagadek wśród obrazków umieszczonych przez Rodzica na tablicy.
Ma długie nogi i dziób czerwony, wrócił niedawno z dalekiej strony. Z żabkami raczej niechętnie gada, taka to jego największa wada! (bocian)
Skaczą zielone po majowej łące, ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)
Wolno sunie, hen przed siebie, nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie. Ma go ciągle na sobie, nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak)
Gdy zaświeci słonko nad majową łąką, wesoło latają i kolorowe jak one kwiaty odwiedzają. (motyle)
Z łąki do bukietów trafiają, i piękny, czerwony kolor mają. (maki)
Zajęcia „Kuchcikowo”- Wesołe zwierzątka
– Deseczka, nożyk, wykałaczki, jajka ugotowane na twardo, ziarenka pieprzu, plasterki rzodkiewki (można z nich zrobić uszka myszki), marchewki, oliwki (oczka), kawałki ogórka (uszka zajączka), szczypiorek (ogonek myszki, wąsy dla kotka), kawałki czerwonej papryki (dziobek dla ptaszka)
Dziecko z pomocą Rodzica przygotowuje z jajek ugotowanych na twardo i dodatków dowolnie wybrane przez siebie zwierzątka. Zaprasza na pyszny podwieczorek wszystkich domowników.