Nasi ulubieńcy
O którym zwierzątku myślę – zabawa dydaktyczna
Cel: rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Rodzic ma za zadanie zbudowanie tak historii o zwierzątku podając tylko jego charakterystyczne cechy, aby dziecko pogłówkowało i podało nazwę, np:
(może być mały, ale też duży, może być na podwórku ale też i w domu a jego dom to buda – pies)
(może być rudy, albo kolorowy, lubi jak go się głaszcze i tuli ale uwaga bo ma ostre pazury – kot)
(stoi na łące i trawę żuje, a jak wróci do domu to mleko nam daje – krowa)
Rozwiązywanie zagadek
(źródło : przewodnik metodyczny cz. 2,str. 141)
Cel: rozwijanie logicznego myślenia.
Zadaniem dzieci jest rozwiązanie zagadki, podanie nazwy zwierzątka.
Zadaniem rodzica jest przeczytanie zagadki.
Bardzo ciekawska, chcę wiedzieć wszystko
Lubi udzielać się towarzysko
Kiedy przyfrunie, na ramie siada (papuga)
I czasem ludzkim głosem gada
Nie do głaskania są i bez głosu
Ale napatrzeć im się nie sposób
Barwą, urodą swą zachwycają (ryby)
W pływaniu równych sobie nie mają
Swój domek nosić ze sobą woli
Z nim się porusza bardzo powoli
Kąpiel w akwarium lubi i spanie (żółw )
Listek sałaty zje na śniadanie
Zwierzęta domowe – swobodne wypowiedzi dzieci
Cel: Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
Dzieci wypowiadają się na temat zwierząt, które można hodować w domu. Wyjaśniają w jaki sposób należy opiekować się zwierzętami. Jakie warunki trzeba im zapewnić, aby czuły się dobrze w naszych domach.
Czym nakarmić zwierzątko – zabawa dydaktyczna
Cel: poszerzanie wiadomości na temat zwierząt i ich posiłkach.
Na dywanie rodzic kładzie sylwety zwierząt: psa, kota, chomika, papugi.
Zadaniem dzieci jest policzyć zwierzątka używając liczebników głównych i porządkowych, oraz umieścić pod zwierzątkami obrazki z odpowiednim pokarmem (załącznik nr 1).
(źródło: internet)