Zwierzęta i ich dzieci
Gdzie jest kaczuszka?
Cel: rozwijanie logicznego myślenia
Potrzebne artykułu: wybrana zabawka
Zadaniem rodzica jest zasłonięcie oczu dziecku i schowanie wybranej zabawki.
Zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia.
Mamy i ich dzieci
Cel: wzbogacanie wiadomości nt. zwierząt i ich dzieci
Potrzebne artykuły: ilustracje przedstawiające zwierzęta wiejskie i ich potomstwa (załącznik nr 1).
Zadaniem rodzica jest przygotowanie ilustracji dziecku.
Zadaniem dziecka jest dopasowanie potomstwa do ich rodziców oraz nazwanie jak się nazywają.
W gospodarstwie wiejskim
Cel: wdrażanie do koncentracji podczas słuchania wiersza
(źródło: przewodnik metodyczny wiosna, str. 40)
Wiersz rozmowy zwierząt, Anny Surowiec
W gospodarstwie już od rana
rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta
i dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku! Kukuryku!
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!
Woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?
To jest kura – złotopióra.
Grzebie w ziemi pazurkami
szuka miejsca z robaczkami.
Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,
co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.
Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak:
kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek
będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa,
zaryczała: muuu, muuu, muuu.
Słuszne rady dajesz tu,
wiec się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha, ha.
Tak skończyła się historia ta.
Zadaniem rodzica jest przeczytanie dziecku wiersza.
Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie i powtarzanie odgłosów zwierząt.