Zajęcia z dnia 16 kwietnia 2021

Zwierzęta i ich dzieci

 

Gdzie jest kaczuszka?

 

Cel: rozwijanie logicznego myślenia

Potrzebne artykułu: wybrana zabawka

Zadaniem rodzica jest zasłonięcie oczu dziecku i schowanie wybranej zabawki.

Zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia.

 

Mamy i ich dzieci

 

Cel: wzbogacanie wiadomości nt. zwierząt i ich dzieci

Potrzebne artykuły: ilustracje przedstawiające zwierzęta wiejskie i ich potomstwa (załącznik nr 1).

Zadaniem rodzica jest przygotowanie ilustracji dziecku.

Zadaniem dziecka jest dopasowanie potomstwa do ich rodziców oraz nazwanie jak się nazywają.

 

W gospodarstwie wiejskim

 

Cel: wdrażanie do koncentracji podczas słuchania wiersza

(źródło: przewodnik metodyczny wiosna, str. 40)

Wiersz rozmowy zwierząt, Anny Surowiec

 

W gospodarstwie już od rana

rzecz się dzieje niesłychana.

Obudziły się zwierzęta

i dyskusja rozpoczęta.

 

Kukuryku! Kukuryku!

Kto tak pieje przy kurniku?

A to kogut: kukuryku!

Woła kury do kurnika.

 

Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?

To jest kura – złotopióra.

Grzebie w ziemi pazurkami

szuka miejsca z robaczkami.

 

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,

co różowy ryjek ma,

kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.

Kto tak czysty jest jak ja?

 

Na to kaczka kwacze tak:

kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak

idź do rzeki umyj ryjek

będziesz ładna tak, tak, tak.

 

Usłyszała to też krowa,

zaryczała: muuu, muuu, muuu.

Słuszne rady dajesz tu,

wiec się umyj świnko już.

 

Konik zarżał i ha, ha, ha.

Tak skończyła się historia ta.

 

Zadaniem rodzica jest przeczytanie dziecku wiersza.

Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie i powtarzanie odgłosów zwierząt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *