Zajęcia z dnia 17 kwietnia 2020

„Kogo spotkamy wiosną na wsi?”

Słuchanie wiersza H. Bechlerowej pt. „Na podwórku”

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 24

Na podwórku u Władka
Jest wesoła gromadka:
Długouchy pies Raczek
I króliczek, co skacze,
Kurka pstra
I kotki dwa,
I na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
Kotek wełnę rozwinął,
Spruł pończochę babciną,
Drugi kot
Wlazł na płot
I pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
Trzeba mleka dać kotom,
Barszcz zjada pies Raczek,
Trawę królik, co skacze,
Kurka pstra
Owies ma,
A otręby w koszyczku – prosiaczek.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu

– Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
– Jak nazywał się pies Władka?
– Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
– Co robiły zwierzęta?
– Co jadły zwierzęta?

Zabawa ruchowa: Zaprzęgi koni

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 25

Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Osoby dobierają się parami i ustawiają jedna za drugą (pierwsza osoba jest konikiem, a druga woźnicą). Uczestnicy zabawy biegają po wyznaczonym terenie, na umówiony znak Rodzica, np. klaśnięcie, zatrzymują się i zamieniają rolami.

Utrwalenie kształtu koła

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 13

-Kolorowe koła w trzech wielkościach: 1 duże, 3 średnie, 3 małe czerwone koła wycięte z papieru kolorowego
Dziecko otacza kształt każdego koła palcem. Rodzic przypomina o prawidłowym kierunku kreślenia koła. Dziecko porównuje wielkość kół, liczy je i określa, ile jest kół każdej wielkości. Wskazuje koła, których jest najmniej.

Praca plastyczna: Wesoły prosiaczek

-Dwa koła wycięte z kartonu (większe i mniejsze: brzuszek i główka), cztery paseczki wycięte z kolorowego papieru (nóżki), dwa niewielkie trójkąciki (uszka), krótki kawałek sznurka (ogonek), czarny marker, klej, taśma klejąca, kasza manna, farby
Dziecko przykleja do siebie dwa koła tworząc główkę i brzuszek. Dokleja uszka, nóżki i ogonek. Z pomocą Rodzica dorysowuje oczka, ryjek i buźkę. Dziecko w dowolny sposób przyozdabia brzuszek prosiaczka: maluje farbami bądź smaruje jego powierzchnię klejem i posypuje kaszą manną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *