„Miejscowość, w której mieszkam”
Oglądanie ilustracji miejsc zabytkowych Warszawy (załącznik nr 1)
Zabawa dydaktyczna „Do kogo ta przesyłka?”
Utrwalanie swojego nazwiska i adresu zamieszkania. Przestrzeganie przed podawaniem adresu obcym osobom.
Pomoce dydaktyczne: Worek, pocztówki przedstawiające charakterystyczne budynki w miejscu/regionie zamieszkania dziecka, karteczki z różnymi adresami w tym z adresem zamieszkania dziecka.
Rodzic informuje dziecko, że rano listonosz przyniósł worek z pocztówkami. (Pocztówki powinny przedstawiać charakterystyczne budynki znajdujące się w miejscowości/regionie zamieszkania dzieci). Rodzic losuje pocztówki z worka i odczytuje adresy: podaje nazwę miejscowości, nazwę ulicy, numer domu i mieszkania. Dziecko, które rozpozna swój adres, otrzymuje brawa. Następnie dziecko po kolei ustala, jakie miejsce jest przedstawione na ich pocztówce, i je opisuje. Rodzic przestrzega przed podawaniem adresu obcym osobom. Na koniec Rodzic z pomocą dziecka wykonuje wystawkę pocztówek.
Ćwiczenie matematyczno-grafomotoryczne (załącznik nr 2 i załącznik nr 3)
„Tutaj jest moja miejscowość”
Pomoce: (załącznik nr 4 i załącznik nr 5)
Rodzic wskazuje na mapce Polski miejscowość, w której się znajdują – czyli Warszawę (ruchem ręki zatacza obszar, wskazując region, w którym ta miejscowość się znajduje). Pomaga przedszkolakowi wkleić w odpowiednie miejsca wyrazy: Odra, Wisła, Bałtyk, stolica, Tatry. Dziecko układa zdanie z rozsypanki literowej i wkleja na kartę pracy: TO JEST MAPA POLSKI. Dzieci 6 letnie wykonują zadanie samodzielnie, 5 latki z pomocą Rodzica.
Wykonanie pracy plastycznej „Konwalie”
Praca plastyczna z wykorzystaniem filmiku pomocniczego w wykonaniu nauczyciela (załącznik nr 6)
Pomoce plastyczne: makaron kokardki, biała farba, pędzelek, niebieska kartka, papier kolorowy zielony, nożyczki, klej, wstążka