Zajęcia z dnia 20 kwietnia 2020

„Segregujemy śmieci”

Segregowanie klocków według jednej cechy (kolor, wielkość, rodzaj)

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 26

-Klocki różnego rodzaju, pojemniki/obręcze na klocki
Rodzic prosi dziecko, aby posegregowało klocki według określonej cechy, np. wielkości (małe-duże-średnie), koloru lub rodzaju. Dziecko porównuje liczebność klocków, szacuje, których klocków jest mniej, a których więcej. Na koniec tworzy budowle z klocków wybranego rodzaju.

Zabawa dydaktyczna: Segregowanie śmieci

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 28

-Kolorowe worki na śmieci: niebieski, żółty, zielony, brązowy, czarny, lub pudełka kartonowe z przyklejonymi kwadratami w kolorach: niebieskim, żółtym, zielonym, brązowym, czarnym, różnego rodzaju śmieci
Rodzic rozkłada na podłodze śmieci i prosi dziecko o pomoc w ich posegregowaniu do odpowiednich worków. Rodzic prezentuje 5 kolorów worków (5 pudełek z kolorowymi kwadratami), mówi i pokazuje, co należy wkładać do którego koloru. Kolor niebieski- papier, kolor zielony- szkło, kolor żółty metal i plastik, kolor brązowy- odpady biodegradowalne (np.: liście, chwasty, słoma, odpady z drewna, obierki po warzywach i owocach, skorupki jajek), kolor czarny- odpady zmieszane.
Do wykonania dalszej części zadania warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic prezentuje wiersz B. Szelągowskiej pt. „Kosz na śmieci”, a wszystkie osoby go powtarzają . Następnie chętna osoba podnosi z podłogi jeden ze śmieci, mówi do jakiego worka /pudełka trzeba go włożyć. Rodzic pomaga, jeśli odpowiedź jest błędna. Pozostali członkowie rodziny powtarzają wiersz.

Kosz się zawsze bardzo smuci,
Gdy ktoś papier obok rzuci.
Pamiętają wszystkie dzieci,
By do kosza wrzucać śmieci!

Praca plastyczna: Kolorowe obrazki z zakrętek

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 29

-Kartka z bloku technicznego, klej magic, kredki, plastelina, kolorowe zakrętki
Dziecko samodzielnie układa obrazek z plastikowych zakrętek. Z pomocą Rodzica przykleja zakrętki do kartki papieru. Na koniec razem z Rodzicem dorysowuje lub dokleja z plasteliny brakujące elementy. Może to być na przykład gąsienica na liściu, kwiatek, samochód, ślimak.

Zabawa twórcza z zastosowaniem gazet

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 29

-Stare gazety
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic rozdaje wszystkim osobom stare gazety i zadaje pytanie: Co możemy zrobić ze starej gazety? Domownicy podają pomysły i wspólnie je wykonują, np. rolują gazetę, tworzą lunetę i oglądają przez nią świat; dmuchają na gazetę trzymaną w jednej dłoni; zgniatają ją w kulkę i podrzucają do góry; rozwijają gazetę i ją prostują; kładą na podłodze i przeskakują przez gazetę obunóż; klaszczą w dłonie, trzymając gazetę; szeleszczą nią; uderzając w gazetę rytmicznie, jednym palcem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *