Zajęcia z dnia 20 maja 2020

„Mój kochany tatuś”

Cele ogólne:
• wyjaśnienie roli ojca w rodzinie, kształtowanie uczucia przywiązania do swojego ojca,
• wzbogacanie słownictwa o określenia związane z wyglądem postaci, • zachęcanie do pomagania tacie w prostych pracach domowych,
• rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości wzrokowej,

Mój kochany tatuś: rozmowa na temat wiersza B. Kosmowskiej pt. „Dzień Taty”

Inscenizowanie wiersza B. Kosmowskiej pt. „Dzień Taty”. Rodzic recytuje wiersz, przedstawia inscenizację utworu.

– Dziś Dzień Taty
– mówi mama.
– Czy pomysły jakieś macie?
Nie wypada,
abym sama wyprawiała święto tacie…
Krzyś uśmiecha się do mamy.
– Mamy z Anią świetne plany!
Po śniadaniu, na trzepaku,
będzie popis akrobatów.
Potem – wyścig rowerami!
My, niestety, go przegramy.
Dla zwycięzcy są nagrody
– choćby Ani pokaz mody.
No i zanim tata zaśnie,
poczytamy tacie baśnie…
Krzyś i Ania są szczęśliwi.
– To się dzisiaj tatuś zdziwi!
Tylko mama zamyślona,
trochę smutna, jak nie ona…
Wreszcie wzdycha głośno na to:
– Też bym chciała dziś być… tatą!

Rozmowa na temat wiersza

Rodzic pyta dziecko:
– O jakim święcie mówiła mama z wiersza?
– O co prosiła mama swoje dzieci?
– Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?
– Co dzieci chciały zrobić wspólnie?
– Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?
Rodzic pyta dziecko dalej:
– Kiedy obchodzimy święto taty?
Rozmowa na temat roli ojca w rodzinie.

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia przy piosence pt. „Bo mama najlepiej wszystko wie”
(źródło: https://www.youtube.com/watch?v=KcXLMRFEy-0) – nauka na pamięć

Dla was – piosenka na dzień mamy
muzyka i słowa: Katarzyna Komińska

Moja mama fajna jest.
o tym ja najlepiej wiem.
Gdy mi smutno jest i źle,
zawsze przy mnie blisko jest.

Refren:
Bo mama, bo mama
najlepiej wszystko wie.
Bo mama, bo mama,
tak bardzo kocha mnie. (2 razy)

A mój tata to jest ktoś.
Czasem mi zaspiwea coś.
Kiedy wolną chwilę ma,
chętnie ze mną w piłkę gra.

Refren:
Bo tata, bo tata,
najlepiej wszystko wie.
Bo tata, bo tata,
tak bardzo kocha mnie. (2 razy)

Ćwiczenia grafomotoryczne

Pisanie po śladzie (załącznik nr 1, załącznik nr 2 i załącznik nr 3).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *