„Wypoczynek w lesie i nad wodą”
Wprowadzenie do tematu zajęć – wypowiedzi dziecka na temat czystej wody i brudnej wody
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 31
-Dwa słoiki: w jednym czysta woda, a w drugim brudna (można celowo ją zabrudzić , np. ziemią)
Dziecko ogląda oba słoiki. Zastanawia się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Na koniec Rodzic zadaje pytanie: Z którego słoika napiłbyś/napiłabyś się wody? Dlaczego?
Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 32
-Słomka, miseczka z wodą
Dziecko otrzymuje miseczkę z wodą i słomkę. Według instrukcji Rodzica próbuje zrobić fale na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnię wody) lub puszcza bąbelki (zanurza słomkę i dmucha w nią).
Zabawa sensoryczna: Drzewa iglaste, drzewa liściaste
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 32
-Liście, igły drzew, przepaska
Rodzic prezentuje dziecku liście i igły z drzew. Mówi, że drzewo liściaste ma liście, a drzewo iglaste- igły. Rodzic zakłada dziecku opaskę na oczy. Dziecko za pomocą dotyku odgaduje , czy ma w ręce fragment drzewa iglastego czy liściastego. Opisuje również swoje wrażenia dotykowe (używając np. słów: kłuje, jest gładki, jest niemiłe w dotyku, bo…itp.)
Praca plastyczna: Leśny krajobraz
-Blok rysunkowy, farby plakatowe, klej, kawałek niebieskiego papieru kolorowego w kształcie jeziora
Dziecko z niewielką pomocą Rodzica maluje paluszkami na kartce swój wymarzony leśny krajobraz. Gdy praca wyschnie przykleja kawałek niebieskiego papieru (jezioro).