Kwiaty dla Mamy i Taty
Rozmowa z dziećmi: Co robi moja mama?
Rodzic rozmawia z dzieckiem o pracy mamy, jaki zawód wykonuje.
Zabawa dydaktyczna: Zakupy z mamą
Opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzęcie gospodarstwa domowego, kosmetykach) reklamówki, dziecięcy koszyk sklepowy.
Dzieci wybierają do koszyka produkty, które najczęściej kupują z mamą. Nazywają produkty. Opowiadają, co chciałyby kupić mamie, gdyby zarabiały pieniądze.
Prezentacja prawidłowej artykulacja głoski t.
Lusterko
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski t. Pezentuje głoskę t przy szeroko otwartej amie ustnej, tak aby dzieci widziały pracę języka. Dzieci powtarzają za Rodzicem głoskę , kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarzają sylaby: ta, to, te, tu, ty.
Głoska t jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesieniu czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół.
Jeśli Rodzic zauważy, że dziecko wsuwa język między zęby w czasie artykulacji głoski t, należy skierować je do logopedy.
Zajęcia grafomotoryczne
Karta pracy (załącznik nr 1)