Zajęcia z dnia 22 kwietnia 2020

Wiosenne porządki w ogródku

Karty pracy (załącznik nr 1)

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

(Przewodnik metodyczny ,,Olek i Ada” wydawnictwo MAC część 4 strona 27)

Lusterko dla dziecka.
Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Miód – dziecko naśladuje misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzi język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.
Czyste powietrze – dziecko wdycha świeże powietrze – wciąga powietrze nosem i wypuszczają ustami.
Wąż – wśród trawy sunie wąż, dziecko naśladuje odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opiera język o dolne zęby, rozciąga wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontroluje w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.

Segregacja śmieci

Na podstawie obrazka (załącznik nr 2) Rodzic tłumaczy jaki kolor kosza przeznaczony jest dla danych odpadów, śmieci.

Kolorowanka: Segregujemy śmieci

Kolorowanka (załącznik nr 3)
Rodzic wskazuje dziecku kosz i mówi jakie śmieci się do niego wyrzuca. Dziecko określa kolor pojemnika na śmieci i go maluje. Resztę kolorowanki Dziecko może dowolnie pomalować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *