„Świeże powietrze”
Zabawa połączona z eksperymentem plastycznym: Szare na szarym
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 36
-Arkusz kartonu, świeca lub tłuste pastele, szara farba, pędzel lub gąbka
Dziecko z pomocą Rodzic wykonuje rysunek świecą: fale lub spirale i koła dymu z kominów. Zamalowuje go szarą farbą po całej powierzchni, tak jakby cały świat był szary, zasnuty dymem i spalinami.
Zabawa dydaktyczna: Wiosenny deszcz geometryczny
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 36
-Małe figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru, po jednej dużej figurze geometrycznej: koło, trójkąt, kwadrat, pojemnik
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic rozrzuca nad głowami domowników figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru. Potem unosi nad głowę wybraną figurę jak parasol. Uczestnicy zabawy mają za zadanie poszukać takiej figury i unieść ją w górę. Rodzic sprawdza, czy wszystkie osoby wybrały właściwą figurę geometryczną. Na koniec domownicy zbierają geometryczne krople do pojemnika (jednej kałuży).
Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu: Co to za zapach?
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 36
-Słoiczki zapachowe
Dziecko wącha zapachy wydzielane przez różne substancje, np.: perfumy, rozgnieciony czosnek, utarty chrzan, płyn do płukania tkanin, odświeżacz powietrza, skórkę cytrusów, kapustę kiszoną itp., które Rodzic umieszcza w słoiczkach (z zakrętkami). Dziecko odkręca słoiczek, wącha i odgaduje, co to za zapach.
Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski ś
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 37
-Lusterko
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski ś. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę ś, kontrolując w lusterku pracę języka. Głoska ś jest głoską środkowojęzykową, powstaje przez uniesienie środkowej części języka ku górze. Przy wymawianiu głoski ś zęby są zbliżone do siebie, a wargi lekko zaokrąglone.
Praca plastyczna: Papierowe ślimaczki
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 38
-Kolorowe gazety, klej, nożyczki, kredki, papier kolorowy
Dziecko z pomocą Rodzica tnie papier na paski lub samodzielnie je wydziera. Otrzymane paski skleja ze sobą i nawija na kredkę ołówkową, by nadać im okrągły kształt. Na końcu paska z jednej strony (z pomocą Rodzica) przykleja czułki z papieru kolorowego i dorysowuje na nich oczy.