Jestem przyjacielem przyrody
Słuchanie wiersza B. Formy pt. „Dzieci dbają o środowisko”
(Przewodnik metodyczny „Olek i Ada” wydawnictwo MAC część 4 strona 39)
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
Stworzenie kodeksu przyjaciela przyrody
Na podstawie wysłuchanego wiersza Dzieci odpowiadają jak dbają o środowisko.
Rodzic ponownie czyta wiersz, w odpowiednich miejscach przerywa czytanie i prosi Dziecko o wymienienie pozytywnych zachowań.
Karty pracy (załącznik nr 1)
Quiz dydaktyczny: Jak dbamy o przyrodę?
(Przewodnik metodyczny ,”Olek i Ada” wydawnictwo MAC część 4 strona 40)
Rodzic mówi zdania. Dziecko potwierdza prawidłową odpowiedź, wstając i mówiąc: Tak!, a nieprawidłową – pozostając w bezruchu (siedzi na dywanie) i mówi: Nie! Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dzieci uzasadniona.
Przykładowe zdania:
− Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.
− Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.
− Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta.
− W lesie wolno krzyczeć.
− Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.