Zajęcia z dnia 24 kwietnia 2020

„Jestem przyjacielem przyrody”

Słuchanie wiersza B. Formy pt. „Dzieci dbają o środowisko”

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 39

W zgodzie z przyrodą
Żyją wszystkie dzieci,
Kochają jasne słonko,
Które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
Dbają o rośliny,
Podczas wycieczek do lasu
Nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
Dobry przykład dają-
W wyznaczonych miejscach
Śmieci zostawiają.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wysłuchanego wiersza.

Zabawa przyrodnicza: Kwiaty cięte i kwiaty doniczkowe

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 39

-Kilka kwiatów ciętych, worek, kwiat doniczkowy z podstawką, gazeta, woda
Rodzic prezentuje kwiaty: cięte i doniczkowe. Pyta dziecko, czy widzi różnice między nimi (jeśli tak, to jaką). Następnie delikatnie wyjmuje kwiat doniczkowy nad gazetą. Pokazuje dziecku jego korzenie (i ponownie wsadza kwiat do doniczki), pytając, do czego, jego zdaniem, służą roślinie. Jeśli dziecko nie wie, nalewa na podstawkę trochę wody i w ciągu dnia wraz z dzieckiem obserwuje, co się stanie. Kolejnym etapem zadania jest wskazanie kwiatów ciętych (i uzasadnienie tej nazwy), ich wąchanie, a także wspólne ułożenie kompozycji w wazonie. Zadanie powinna kończyć odpowiedź dziecka na pytania Rodzica: Czy umie dbać o kwiaty? Czy będzie to robić?

Quiz dydaktyczny: Jak dbamy o przyrodę

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 40

Rodzic mówi zdania. Dziecko potwierdza prawidłową odpowiedź, wstając i mówiąc: Tak!, a nieprawidłową- pozostając w bezruchu ( siedzi na dywanie) i mówi: Nie! Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dziecko uzasadniona.
Przykładowe zdania:
– Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.
– Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma- do kosza.
– Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta.
– W lesie wolno krzyczeć.
– Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.

Zajęcia „Kuchcikowo”: Wiosenne, kolorowe kanapeczki

-Kromki chlebka lub przekrojona bułeczka, masło, drewniany nożyk, plasterki pomidora, ogórka, żółtego sera, wędlinki, rzodkiewki, liście sałaty, drobno pokrojony szczypiorek.
Dziecko samodzielnie smaruje pieczywo masełkiem. Przygotowuje zdrowe, kolorowe kanapeczki według własnego pomysłu. Zaprasza na poczęstunek wszystkich domowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *