„Przyroda wiosną”
Ćwiczenie słuchowe: Co to?
Ćwiczenie zaczerpnięte zostało z Wydawnictwo Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 121
Rodzic wypowiada sylabami słowa kojarzące się z wiosną (np. słoń-ce, tu-li-pan, kwia-ty, sto-kro-tka…). Zadaniem dziecka jest połączenie słów w całość.
Zakładanie wiosennej hodowli
Pomysł hodowli został zaczerpnięty z Wydawnictwo Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 122
-Ziemia, pojemnik, sadzonka, nasionka
Rodzic wsypuje trochę ziemi do pojemnika, dziecko wybiera co będzie w nim sadzić/siać. Kolejnym krokiem jest ponowne uzupełnienie pojemnika ziemią i podlanie. Ważne, aby wspólnie przypominać sobie , co jest potrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, ziemia, odpowiednia temperatura). Dziecko może dowolnie ozdobić pojemnik.
Rysowanie obrazków związanych z wiosną
Kartki, kredki
Rodzic prosi, aby dziecko narysowało coś , co kojarzy mu się z wiosną (np. ptaszki, kwiaty, słoneczko, zielone drzewko)
Zabawa relaksacyjna
Spacer pani Wiosny – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja , seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 123
Dziecko naśladuje ruchy siana (najpierw ruch jedną ręką w kierunku od siebie, a następnie drugą ręką) spokojnie spacerując. Ważna jest kontrola oddechu dziecka: wdech przez nosek, wydech ustami.
Zabawa gliną
Pomysł zabawy został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 123
Glina rzeźbiarska, foremki w kształcie kwiatka, słoneczka. Można użyć plasteliny, ciastoliny, surowego ciasta, foremek do pieczenia ciasteczek, dowolnych małych pojemniczków
Dziecko z pomocą Rodzica wykonuje swój kwiatek, słoneczko z gliny.