„Kolory wiosny”
Zabawa ćwicząca sprawność ręki
Układanka guziczkowa – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodycznych.3, strona 124
– Guziki lub kolorowe kółka wycięte z papieru
Dziecko układa wzory kwiatowe z kolorowych guzików o różnej wielkości, bądź kółek wyciętych z papieru kolorowego. Dziecko samodzielnie określa kolor guzika, stosuje pojęcia- ,,mniejszy’’, ,,większy”.
Zabawa dydaktyczna
Liczenie nasion – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 125
– Patyczki do lodów, różnorodne nasiona
Rodzic rozsypuje na stoliku wymieszane nasiona: grochu, fasoli, bobu, słonecznika. Dziecko za pomocą patyczka rozdziela je na poszczególne rodzaje, opisuje różnice w ich wyglądzie, wielkości, kolor i kształt. Następnie segreguje nasiona zgodnie z poleceniem Rodzica, układa z nich szeregi, określa ,,na oko”, których jest więcej. Dziecko liczy ziarna z poszczególnych grup.
Doświadczenie z nasionami
Pomysł na doświadczenie został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 125
– Nasiona: grochu, fasoli, bobu, słonecznika, kukurydzy, plastikowe kubeczki, wata lub lignina, dzbanek z wodą lub konewka
Dziecko wkłada watę lub ligninę do plastikowego kubeczka. Nalewa do niego (z pomocą Rodzica) tyle wody, by była wilgotna. Odlicza 3 dowolnie wybrane nasiona, wkłada je do środka. Ustawia kubek przy oknie i obserwuje kiełkowanie nasion. Dziecko przez najbliższe dni prowadzi obserwacje przyrodnicze.
Wykonanie grzechotek z plastikowych butelek i nasion
Pomysł został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 125
– Małe, plastikowe butelki po napojach (z zakrętkami), nasiona.
Dziecko wsypuje nasiona do butelek, które zakręca. Potrząsa butelkami z ziarnami i słucha, jakie dźwięki wydają powstałe grzechotki.
Zabawa ruchowa
Cebula, cebula – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja , seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 126
Rodzic zaprasza do zabawy dziecko i pozostałych domowników. Mówi: Cebula, cebula, czosnek, zbudowali sobie mostek! A w tym mostku była dziura- zamieszkała tam cebula! Osoby są ustawione para za parą. Unoszą w górę ręce, tworząc tunel. Na koniec rymowanki tunel się zmyka – wszyscy opuszczają ręce, a para, która utknęła w tunelu, odchodzi z zabawy i czeka jedną kolejkę.
Zabawa dydaktyczna
Co kryje cebula? – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 126
– Cebula z wykiełkowanym szczypiorem i korzeniami, szary papier, marker lub pastele, żółta i zielona farba
Dziecko ogląda cebulę, nazywa jej części składowe: szczypior, cebula, korzenie. Rodzic zawiesza arkusz szarego papieru na ścianie i rysuje na nim roślinę do narysowania oburącz po śladzie przez dziecko. Dziecko maluje paluszkiem umoczonym w farbie powstałą cebulę.