Oznaki Wiosny
Słuchanie wiersza
Wiersz B. Szelągowskiej pt „Kotki i kotki” (źródło; przewodnik metodyczny str. 124)
Wazon z baziami
Mleka nie piją
I nie biegają
i-jak to kotki
futerka mają
Lecz – dziwna sprawa
– na drzewie rosną
szare, puchate…
i tylko wiosną!
Patrzcie – na stole
wazon z baziami
A gdzie są kotki?
Zgadnijcie sami!
Rodzice: recytują wiersz i wskazują wazon z baziami (załącznik nr 1). Omawiają utwór, tłumaczą podwójne znaczenie słowa „Kotki”
Najbliższa okolica – widok z okna
Dzieci wraz z rodzicami wyglądają przez okna. Poszukują oznak wiosny, nazywają je, określają ich barwy.
Zabawa ćwicząca sprawność rączki – układanie guziczków
Układanki guziczkowe lub kolorowe kółka z papieru. Dzieci układają wzory kwiatowe, wtykając guziczki/grzybki w podstawę lub układając kwiatki z kół z kolorowego papieru według podanej przez Rodzica. zasady – środek i dookoła płatki.
Cel: Utrwalenie kolorów wiosny.