Zajęcia z dnia 26 marca 2020

„Co słychać wiosną w gnieździe?”

Ćwiczenie palców dłoni

Gniazdo – Pomysł na ćwiczenie został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 127
-Koła wycięte z tektury, spinacze do bielizny, piłeczki pingpongowe
Dziecko przyczepia spinacze chwytem pęsetkowym do brzegów kół zgodnie z poleceniem Rodzica. Określa kolejność , kolor i liczbę spinaczy. Na koniec wkłada do każdego koła, gniazda kilka piłeczek symbolizujących ptasie jaja. Dziecko przelicza piłeczki, stosując liczebniki porządkowe i pokazuje wynik- odpowiednią liczbę palców dłoni.

Zabawa dotykowa

Pudełka sensoryczne – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 127
-Pudełka po chusteczkach higienicznych wypełnione różnymi materiałami (wata, gałązki, kamyki, nasiona, ciastolina…), torebki ze struną do zamykania, wypełnione: pianką do golenia, wodą, kostkami lodu, kisielem…
Dziecko wkłada rączkę w otwór w pudełku/torebce (bez zaglądania) i bada zawartość pudełka/torebki, określa cechy materiału i zgaduje, co to może być. Sprawdza co jest ukryte w środku. Dziecko zastanawia się, czy ten materiał mógłby posłużyć ptakom do budowy gniazd.

Zabawa badawcza

Co znajdziemy w skorupce jaja? – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 127
-Jaja: kurze, przepiórcze lub inne (dokładnie umyte), talerzyk
Dziecko dokładnie ogląda jajo i podaje związane z nim określenia (małe, duże, twarde, białe, kremowe, nakrapiane, okrągłe, owalne, gładkie…). Rodzic rozbija jajko i wylew zawartość na talerzyk. Nazywa części jaja: żółtko i białko. Dziecko ogląda skorupki jaj, sprawdza, czy łatwo da się je pokruszyć, co znajduje się w skorupce od środka. Dotyka go delikatnie. Po zajęciach dziecko dokładnie myje ręce.

Zabawa muzyczno – ruchowa

Nauka latania – Pomysł na zabawę został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 128
-Nagranie dowolnej muzyki do biegania i podskoków, poduszki
Podczas nagrania dziecko biega, machając rękami jak skrzydłami. Na przerwę w muzyce przykuca i odpoczywa. Na sygnał- jastrząb, dziecko siada na poduszce . Na ponowny dźwięk muzyki podrywa się do lotu.

Ćwiczenia oddechowe

Dwa wiatry – Pomysł na ćwiczenia został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 128
-Kawałki zielonej krepiny
Rodzic daje dziecku podłużne kawałki zielonej krepiny i prosi, aby dziecko rozdarło ją na wąskie paseczki, tworząc w ten sposób trawę (można ją zachować i wykorzystać w późniejszej pracy plastycznej). Rodzic przypomina dziecku o prawidłowym torze oddechowym: wciąganie powietrza nosem, a wypuszczanie ustami. Następnie dziecko dmucha na swoją trawę, na zmianę , lekkim strumieniem powietrza (mały wiatr) i silnym strumieniem powietrza (silny wiatr).

Ćwiczenie małej motoryki

Lepienie bazi z plasteliny – Pomysł na ćwiczenie został zaczerpnięty z Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.3, strona 129
-Plastelina, podkładki
Dziecko lepi z plasteliny wałeczki, które będą gałązkami. Następnie toczy małe, białe lub szare kuleczki, które przykleja do gałązek z plasteliny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *