„Kolorowy świat dzieci”
Zabawa dydaktyczna: Rozpoznaj kolory
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 115
-Obręcze w trzech kolorach, drobne zabawki i przedmioty w kolorach obręczy.
Segregowanie przygotowanych drobnych zabawek i przedmiotów ze względu na kolor.
Eksperyment z kolorami: Świat widziany przez różową szybkę
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 115
-Okulary przeciwsłoneczne, folie w różnych kolorach, wskaźnik laserowy, szklanka kryształowa
Dziecko ogląda otoczenie przez różne filtry: szkła okularów, kolorowe folie i mówi, jak zmieniają się kolory. Rodzic demonstruje promień lasera przepuszczony przez szklankę.
Zabawa ruchowa z chustą animacyjną: Zamiana kolorów
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 115
-Chusta animacyjna
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Domownicy trzymają chustę za brzegi, delikatnie nią wachlują. Rodzic podaje nazwy kolorów. Osoby stojące przy tych kolorach zamieniają się miejscami. Unoszą wysoko chustę, przebiegając pod nią
Prezentacja prawidłowej artykulacji głoski w
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 115
-Lusterko
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski w. Zwraca uwagę, aby podczas wymawiania głoski w nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę w, kontrolując w lusterku pracę języka.
Głoska w jest głoską wargowo-zębową, powstaje przez zbliżenie górnych zębów do dolnej wargi i wypuszczenie powietrza przez powstałą w ten sposób szczelinę.
Ćwiczenia oddechowe: Wesoły wiaterek
źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 116
-Kolorowe wstążki lub kawałki krepiny, tamburyn
Rodzic gra na tamburynie, a dziecko, machając wstążkami, biega po sali/pokoju. Kiedy dźwięk instrumentu cichnie, dziecko zatrzymuje się i, wciągając powietrze nosem, wydmuchuje je na wstążkę, tak aby się poruszała.