Zajęcia z dnia 29 maja 2020

„Nasze zabawki”

Praca plastyczna: Ulubiona zabawka mojego kolegi / koleżanki

-Kartka z bloku, farby, pędzle, kubeczek z wodą
Dziecko samodzielnie maluje obrazek przedstawiający ulubioną zabawkę kolegi, koleżanki (mamy, taty). Prowadzi rozmowę na temat wybranej zabawki (określa jej wielkość, kolor, wagę).

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Kraina zabawek”

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona117

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie!
Dwa misie!
Na samej górze!
W takt się kołyszą,
klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją,
siedzą bez ruchu i tylko z radia płynie muzyka.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu

Rodzic kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
– Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

Zabawa matematyczna: Gdzie jest ta zabawka?

źródło: Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 4, strona 118

-Lalka, samochód, puzzle, maskotka
Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w sali. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie Rodzica: Gdzie jest…? Rodzic powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed). Po wykonaniu poleceń Rodzica, to dziecko może rozmieszczać zabawki i wyznaczać, kto będzie określał ich położenie.

Kończenie rozpoczętych przez Rodzica zdań

źródło: Mac Edukacja , seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz.4, strona 118

Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania:
Gdybym mówił po angielsku…,
Gdybym nie miał w domu żadnej piłki…,
Gdybym miał kolegę w dalekim kraju…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *