Zajęcia z dnia 29 marca 2021

Wprowadzenie litery „W, w” drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu „waga”

Cele:

– zapoznanie z literą „W, w” wielką i małą, drukowaną i pisaną

– kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

– pisanie nowo poznanej litery „W, w” po śladzie

– wyszukiwanie słów, w których głoska „w” jest w nagłosie, śródgłosie i wygłosie

Demonstracja nowej litery małej i wielkiej drukowanej

Rodzic pokazuje dziecku jak wygląda litera „w” mała i duża  (załącznik nr 1 i załącznik nr 2).

Ćwiczenia w czytaniu – praca z książką „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, str. 46

Dziecko wyszukuje na ilustracji elementów, których nazwy rozpoczynają się głoską „w” i otoczenie ich niebieską pętlą. Dziecko podkreśla niebieskim kolorem nowo poznane literę drukowaną w wyrazach (wyjaśnienie niezrozumiałych słów i ich pisowni – mała, wielka litera).

Demonstracja nowo poznanej litery małej i wielkiej „w, W” pisanej

Pokaz pisania litery na tablicy bez liniatury oraz analiza kształtu litery (dziecko kojarzy kształt litery z przedmiotami z otoczenia). Rodzic ćwiczy z dzieckiem pisanie bezśladowe w powietrzu oraz na tacy z kaszą. Dziecko pod okiem rodzica układa litery np. z papierowych pasków, papierowych kółek, guzików itp.

„Piszemy z Treflinką” – ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, str. 47

Celem jest kształcenie umiejętności pisania nowo poznanej litery „W, w” po śladzie, zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter, ćwiczenie słuchu fonematycznego. Dzieci piszą literę „W, w” palcem po śladzie tak jak wskazuje Treflinka. Następnie to samo wykonują za pomocą kredki zwracając uwagę na prawidłowy kierunek kreślenia. Kolorują rysunki w nazwach których występuje głoska „w”. Na zakończenie piszą litery w liniaturze po śladzie i samodzielnie. Piszą sylaby po śladach.

„Wyścigi z jajem” – zabawa ruchowa

Celem zabawy jest kształtowanie zmysłu równowagi.

Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i plastikowe jajka. Wyznaczamy start i metę. Zadaniem dziecka jest przeniesienie jajka na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nieco utrudnić możemy zorganizować slalom. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

Pokazanie dziecku ilustracji przedstawiające różne rodzaje wag (załącznik nr 3)

źródło: (internet)

Sadzimy rzeżuchę

Rodzic z dzieckiem sadzi rzeżuchę (załącznik nr 4)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *