Kto do nas wraca na wiosnę?
Ćwiczenie ortofoniczne Głosy ptaków
Rodzic naśladuje głosy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko powtarza za nim.
Kończenie zdania
Ptaki wracają do Polski z ciepłych krajów, bo…
Rodzic wysłuchuje wszystkich odpowiedzi. Jeżeli jakaś jest niepoprawna (np. …bo tak chcą), próbuje nakierować dziecko na prawidłowy tok myślenia.
Rozwiązywanie zagadek M. Smułki, dotyczących ptaków powracających na wiosnę do Polski
(Przewodnik metodyczny, ”Olek i Ada” wydawnictwa MAC str 143)
Ma długie czerwone nogi,
długi dziób.
Choć żabek nie lubi,
to czasem je zje. (bocian)
Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka,
bo właśnie wołamy na wiosnę… (skowronka)
Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach
i choć, nie wiem czemu, robi kółka,
to wiadomo, że to… (jaskółka)
Ptaszek, o którym myślę, boi się huku,
a oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)
Praca plastyczna Bociek
Kolorowanka przedstawiająca bociana (załącznik nr 1), czerwony papier kolorowy, klej, czarna kredka.
Rodzic daje kolorowankę. Zadaniem dziecka jest wykleić papierem kolorowym dziób i nogi bociana, a odpowiednie fragmenty (np. końcówki piór na skrzydłach) pokolorować na czarno.
Praca może dotyczyć także innego ptaka wracającego na wiosnę do Polski!
Dodatkowo w załączniku znajdują się szlaczki do druku (szlaczki 1, szlaczki 2).
Źródło: MAC edukacja przewodnik metodyczny ,,Olek i Ada”