Wiosenne powroty – Kto do nas wraca na wiosnę?
Ćwiczenia grafomotoryczne- Ślady ptaków
Potrzebne artykuły (kartka z narysowanym wzorem śladów ptaków, kredki).
Dzieci rysują po śladzie narysowane ptaki (załącznik nr 1). Rodzice, proszą aby dzieci powiedziały jakie widzą różnice w śladach ptaków, a innych śladach zwierząt. Źródło: internet.
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty”
Przyszła wiosna,
a tuż za nią
ptaki przyleciały
Teraz będą
jak co roku
gniazda zakładały
Bocian lubi
patrzeć z góry –
dom ma na topoli.
Za to żuraw
wśród mokradeł
raczej mieszkać woli
A jaskółka
gdzieś pod dachem
gniazdko swe zakłada.
Zaś kukułka
swoje jajka
niesie do sąsiada
Tyle ptaków
powróciło
do nas razem z wiosną!
W dużych gniazdach,
małych gniazdkach
niech pisklęta rosną!
Zabawa ruchowa RAZ, DWA, TRZY bocian patrzy
Rodzice odwracają się, a na słowa raz, dwa, trzy bocian patrzy zadaniem dzieci jest stać jak bocian na jednej nóżce, bez poruszania się.