„W wiejskiej zagrodzie”
• Ćwiczenia matematyczno – grafomotoryczne
Pisanie po śladzie liczby 10 (załącznik nr 1) – Źródło internetowe:www.pinterest.jp
• „Krowie przysmaki” – rozmowa na temat ulubionego pokarmu krowy
Rodzic pokazuje zdjęcia krów ras: czarno-białej, czerwono-białej, czerwonej, simentalskiej (załącznik nr 2) i pyta dziecko: Czym różnią się krowy? Co jedzą krowy?
Rodzic zapoznaje dziecko z ciekawostkami na temat krów.
Następnie dziecko kładzie się na dywanie i naśladuje przeżuwanie trawy przez krowę.
Obecnie w Polsce hoduje się kilka ras krów. Do najbardziej rozpowszechnionych ras należą: rasa czarno-biała, rasa czerwono-biała, rasa czerwona i rasa simentalska. Osobniki rasy simentalskiej żyją bardzo długo i są odporni na różne choroby. Rasa ta występuje jednak rzadko. Najwięcej jest krów rasy czarno-białej, chociaż jako pierwsza pojawiła się w naszym kraju krowa rasy czerwonej. Krowy najbardziej lubią jeść zielone, świeże rośliny. Wiedzą, które są najlepsze. Po jedzeniu odpoczywają, a potem przeżuwają to, co zjadły. Kładą się wtedy na trawie.
(Źródło: Przewodnik metodyczny Ada i Olek, część 4, str.176)
• Ćwiczenia grafomotoryczne
Ćwiczenia w czytaniu dla dzieci 6 letnich i chętnych 5 latków (załącznik nr 3 i załącznik nr 4)
• Wykonanie pracy plastycznej
Praca z wykorzystaniem ryżu i farb plakatowych. Szablon koguta – (załącznik nr 5) + (filmik w wykonaniu nauczyciela).