Produkty od zwierząt
Dlaczego hodujemy krowy? – praca z obrazkiem – próby uogólnienia pojęć
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 160)
Dziecko koloruje obrazek według podanego kodu oraz wskazuje produkty spożywcze, które mamy dzięki hodowli krów. Dziecko wraz z pomocą Rodzica wykonuje kartę pracy „Razem bawimy się” str. 42, cz. 3
Kto ma nogi dwie, kto cztery – zabawa na czworakach
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 160)
Do zabawy warto zaprosić wszystkich domowników.
Rodzic: Kurka i kogut po dwie nogi mają i jak my biegają. (Dziecko i pozostałe osoby, swobodnie biegają po pokoju).
Rodzic: Kto cztery nogi ma porusza się jak koń, krowa i koza. (Dziecko i pozostałe osoby, swobodnie poruszają się po sali na czworakach).
Zabawę powtarzamy 2-3 razy.
Co to jest nabiał? – rozmowa kierowana w oparciu o własne doświadczenia dziecka i zgromadzone produkty nabiałowe, próby uogólnienia pojęć
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 161)
Pomoce: artkuły spożywcze – masło, ser, śmietana, mleko
Dziecko dokładnie ogląda produkty mleczne, dotyka, odkrywa ich smak i zapach. Rodzic zadaje dziecku pytania:
Jakie są przetwory z mleka?
Dlaczego jemy nabiał?
Czy wszyscy mogą spożywać nabiał?
Kto spożywa nabiał?
Przetwory mleczne – zagadki smakowe, degustacja produktów z mleka
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 161)
Pomoce: łyżeczki, talerzyki, zestaw produktów pochodzenia mlecznego: sery białe, żółte, krowie, owcze, jogurty naturalnei smakowe, maślanka, kefir, mleko, śmietana…
Do degustacji warto zaprosić pozostałych domowników.
Dziecko wraz z domownikami próbuje produktów i wypowiada się na ich temat. Żeby zachęcić dziecko do degustacji Rodzic może zrobić koreczki z sera, śmietanę można ubić z cukrem. Rodzic wyjaśnia, że nie wszyscy mogą spożywać nabiał i należy to uszanować.