Zajęcia z dnia 6 kwietnia 2020

„Koszyczek wielkanocny”

Rozpoznawanie jajka za pomocą dotyku

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 147

-Jajka ugotowane na twardo, czarodziejskie pudełko (karton dowolnie przyozdobiony przez dziecko i Rodzica)
Rodzic wkłada do pudełka jajka ugotowane na twardo (kurze, gęsie, przepiórcze). Dziecko ma za zadanie rozpoznać za pomocą dotyku co znajduje się w pudełku. Można zasłonić dziecku oczka np. szalikiem.

Eksperyment: Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 147

-Dwie szklanki z wodą i dwa jajka: stare i świeże.
Rodzic nalewa do obu szklanek wodę (po pół szklanki). Prezentuje dziecku dwa jajka i pyta: Czy wiesz, po czym poznać, że jajko jest świeże? Prosi dziecko, aby włożyło do każdej szklanki po jednym jajku i obserwowało, co się z nim dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry.

Zabawa ruchowo – naśladowcza: Przedświąteczne porządki

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 148

Dziecko naśladuje ruchem czynności podane przez Rodzica, związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów.

Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej: Koszyczek wielkanocny

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 148

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

To w nim leżą na serwetce jajka malowane, a pośrodku obok chlebka spoczywa baranek… (koszyczek wielkanocny)

Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnienie jego symboliki

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 148

Rodzic prezentuje koszyczek wielkanocny i jego zawartość (załącznik nr 1). Dziecko nazywa znajdujące się w nim przedmioty. Rodzic wyjaśnia ich symbolikę.
Chlebek symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlinka jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
Sól i pieprz symbolizują prostotę, oczyszczenie i prawdę.
Baranek jest symbolem Chrystusa. Wkładana do koszyczka figurka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

Wykonanie masy solnej

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 149

-Mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe.
Dziecko z pomocą Rodzica odmierza do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli. Stopniowo dodaje ½ szklanki wody i miesza. Konsystencja ciasta musi być elastyczna.
Dziecko otrzymuje masę solną i lepi z niej jajka różnej wielkości. Wskazuje najmniejsze i największe jajko. Delikatnie odstawia jajka w ciepłe, nasłonecznione miejsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *