Kto pracuje w teatrze?
Posłuchaj i powtórz – zabawa rytmiczna
Cel: rozwijanie percepcji słuchowej
Dzieci wraz z rodzicami wybierają po 2 przedmioty np., pokrywki, łyżki , pudełka , garnki
Zadaniem rodziców jest wystukać dowolny rytm.
Zadaniem dzieci jest powtórzenie usłyszanego rytmu i wystukanie go.
Co robi aktor?
Cel: wzbogacanie słownika dzieci o słowa związane z teatrem .
(źródło: internet)
Zadaniem rodziców jest zadanie pytanie: Gdzie pracuje aktor i co robi?
Zadaniem dzieci jest opowiedzenie na podstawie ilustracji (załącznik nr 1) oraz z własnych doświadczeń na temat pracy aktora.
Wyjaśnianie znaczenia słów związanych z teatrem
Cel: poszerzanie wiedzy i wiadomości na temat teatru
Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie oraz zapamiętanie jak najwięcej informacji.
Zadaniem rodziców jest przeczytanie dzieciom informacji.
Spektakl – przedstawienie , sztuka teatralna odgrywana przez aktorów przed zgromadzoną w teatrze publicznością
Kulisy – miejsce, które znajduję się za sceną . Za kulisami aktorzy przygotowują się do występu
Scena – miejsce w teatrze przeznaczone do wystawiania sztuk teatralnych .
Karta pracy
Cel: ćwiczenie spostrzegawczości , oraz rozwijanie umiejętności kolorowania według wzoru
Karta pracy cz. 2, str. 26
Czy byłeś kiedyś w teatrze?
Jak nazywają się osoby występujące w teatrze?
Jak myślisz o czym opowiada Treflinka?
Pokoloruj Treflinkę według wzoru.