Zajęcia z dnia 6 kwietnia 2021

Kto pracuje w teatrze?

 

Posłuchaj i powtórz – zabawa rytmiczna

 

Cel: rozwijanie percepcji słuchowej

Dzieci wraz z rodzicami wybierają po 2 przedmioty np., pokrywki, łyżki , pudełka , garnki

Zadaniem rodziców jest wystukać dowolny rytm.

Zadaniem dzieci jest powtórzenie usłyszanego rytmu i wystukanie go.

 

Co robi aktor?

 

Cel: wzbogacanie słownika dzieci o słowa związane z teatrem .

(źródło: internet)

Zadaniem rodziców jest zadanie pytanie: Gdzie pracuje aktor i co robi?

Zadaniem dzieci jest opowiedzenie na podstawie ilustracji (załącznik nr 1) oraz z własnych doświadczeń na temat pracy aktora.

 

Wyjaśnianie znaczenia słów związanych z teatrem

 

Cel: poszerzanie wiedzy i wiadomości na temat teatru

Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie oraz zapamiętanie jak najwięcej informacji.

Zadaniem rodziców jest przeczytanie dzieciom informacji.

 

Spektakl – przedstawienie , sztuka teatralna odgrywana przez aktorów przed zgromadzoną w teatrze publicznością

Kulisy – miejsce, które znajduję się za sceną . Za kulisami aktorzy przygotowują się do występu

Scena – miejsce w teatrze przeznaczone do wystawiania sztuk teatralnych .

 

Karta pracy

 

Cel: ćwiczenie spostrzegawczości , oraz rozwijanie umiejętności kolorowania według wzoru

Karta pracy cz. 2, str. 26

Czy byłeś kiedyś w teatrze?

Jak nazywają się osoby występujące w teatrze?

Jak myślisz o czym opowiada Treflinka?

Pokoloruj Treflinkę według wzoru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *