Zajęcia z dnia 6 kwietnia 2021

Lekarskie przybory

 

Przybory lekarskie – rozwijanie mowy, spostrzegawczości i sprawności manualnej

 

(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 182)

Przybory lekarskie – nazwij przedmioty, znajdź pary i pokoloruj rysunki.

Dziecko z pomocą Rodzica wykonuje kartę pracy „Razem się bawimy” str. 46, cz. 3

 

Słuchamy bębenka – zabawa ruchowa

 

(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 182)

Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic podaje rytm za pomocą bębenka i zapowiada: – podskakujemy na dwóch nogach, – kiwamy głową – rękoma przed sobą robimy „młynek”, – w miejscu idziemy, – w miejscu biegniemy. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

 

Ściśnij i porównaj – zabawa badawcza – ćwiczenie motoryki małej

 

(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 182)

Pomoce: miękka piłeczka/gąbka, papierowa serwetka, piłeczka gumowa

Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Dziecko i domownicy ściskają miękką piłeczkę lub gąbkę, papierową serwetkę i gumową (kauczukową) piłeczkę. Podczas ściskania przedmiotów dziecko i domownicy porównują włożony wysiłek w stosunku do efektu: „mocno ściskam i serwetka zgnieciona, a jeszcze mocniej ściskam i piłeczka nie zgniata się tak jak serwetka”. Rodzic  wyjaśnia, zależności efektu od włożonej siły i rodzaju materiału. Dziecko i domownicy mogą podjąć próby zgniatania, ściskania innych materiałów np. kartki papieru o różnej grubości, różne tkaniny tekstylne, masy plastyczne, przedmioty z drewna, ziemniak, marchewka, papryka itp.

 

Co się zmieniło? – zabawa dydaktyczna – ćwiczenie uwagi, spostrzegawczości, pamięci

 

(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 184)

Pomoce: wszelkie możliwe przybory lekarskie, puste opakowanie po lekach, buteleczka po syropie, plasterki…

Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników. Rodzic układa przed dzieckiem i domownikami zbiór sześciu przedmiotów (np. przyborów lekarskich). Dziecko i domownicy przyglądają się przez chwilę, zapamiętują układ i zamykają oczy. W tym czasie Rodzic zmienia kolejność ułożenia lub zabiera jakiś przedmiot. Dziecko i domownicy po otwarciu oczu informują, co się zmieniło.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *