Kraszanki, pisanki, oklejanki
Ćwiczenia słuchowe: Co słyszysz?
Rodzic wypowiada nazwy świątecznych jajek, podzielone na głoski i na sylaby, oraz ich kolory. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o czym jest mowa (np. pi-san-ki, ż-ó-ł-t-y).
Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.
Przewodnik metodyczny ,,Olek i Ada” strona
Spodki, wata, nasiona rzeżuchy, woda.
Przypomnienie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.
Dzieci odpowiadają na pytanie: Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?
Dziecko układa delikatnie watę na spodkach, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodki z nasionami na parapecie okna. Rodzic przypomina o regularnym podlewaniu i obserwowaniu roślin. Określa też związek rzeżuchy ze zbliżającymi się świętami.
Praca plastyczna: Kraszanki, pisanki
Kartki w kształcie jajek, kredki, farby.
Rodzic wycina dziecku z kartki A4 jajko . Pierwszym zadaniem będzie ozdobić kartkę jak kraszankę (jednobarwnie), a drugim – jak pisankę (kolorowo).
Rozmowa o pisankach, oklejankach i kraszankach
Obrazki kraszanki, pisanki, oklejanki (załącznik nr 1)
Rodzic dzieli obrazki. Pyta dziecko, czy wie, czym się różnią. Wskazując na jedną grupę, mówi: … to są kraszanki.
Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru. Pisanki mają różnobarwne ozdoby a oklejanki zdobione są materiałem lub kolorowym papierem.
Karta pracy strona 29 (załącznik nr 2)
Szlaczki i kolorowanki (załącznik nr 3), źródło: internet