U lekarza
Droga do lekarza – labirynt – ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 186)
Dziecko z pomocą Rodzica wykonuje kartę pracy „Razem się bawimy” str.4 7, cz. 3
Pani doktor i chłopiec – wypowiedzi na temat obrazka – poznanie osób i instytucji, które udzielają pomocy medycznej – Karta pracy „Razem bawimy się” str. 48, cz. 3
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 187)
– Gdzie jest chłopiec?
– Co robi chłopiec?
– Co się stało chłopcu?
– Kto stoi obok chłopca?
– Jak wygląda pani doktor?
– Co wisi na ścianie w gabinecie lekarskim?
– Do czego służy taka tablica?
– Czy wszystkie obrazki z tablicy mają swoje pary?
Rodzic wyjaśnia, że są różne specjalizacje lekarskie: okulista, laryngolog, internista, chirurg, kardiolog.
Odpowiedz mi, co tak brzmi? – ćwiczenia słuchowe – kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat; rozwijanie uwagi i słuchu
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 187)
Pomoce: kotara (prześcieradło lub koc rozwieszone na krzesłach), pęk kluczy, łyżeczka, szklanka, blaszane pokrywki, monety, gazety…
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników.
Rodzic ukryty za kotarą posługuje się różnymi przedmiotami, a dziecko i domownicy odgadują co wydaje takie dźwięki. Przykłady przedmiotów do rozpoznawania dźwięków: pęk kluczy, monety, blaszane pokrywki, łyżeczka i szklanka, darcie papieru, szuranie nogą, klaskanie w dłonie.
Kto zawołał? – ćwiczenia słuchu
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 187)
Pomoce: Kotara (prześcieradło rozwieszone na krzesłach)
Do zabawy warto zaprosić pozostałych domowników.
Za kotarą, parawanem chowa się dziecko, którego zadaniem jest rozpoznanie głosu Rodzica lub innej osoby.