Zajęcia z dnia 8 kwietnia 2021

Co nam daje wieś

 

„Połącz ze sobą takie same napisy” – ćwiczenie spostrzegawczości. („Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, s. 40 i 41)

 

Cel: doskonalenie umiejętności pisania cyfr po śladzie, ćwiczenia w czytaniu, utrwalenie nazw zwierząt występujących w bajce. Dziecko pisze cyfry po śladzie i prowadzi linię od najmniejszej do największej z nich. Koloruje domek według wzoru. Czyta  jakie dźwięki wydawały zwierzęta i łączy ze sobą takie same napisy.

 

Zabawa ruchowo- naśladowcza z użyciem wyrazów dźwiękonaśladowczych „Zwierzęta domowe”

 

Dziecko wspólnie z Rodzicem wymyślają różne wyrazy dźwiękonaśladowcze i dopasowują do nich różne zwierzątka, które znają wykorzystując ilustracje. Dziecko naśladuje je także ruchem:

mu, mu, mu,

hau, hau, hau,

miał, miał, miał,

be, be, be,

kwa, kwa, kwa,

 

Ćwiczenia z książki

 

„Co daje nam wieś?” – ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, s. 44.

„Skąd my to mamy?” – ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, s. 38.

 

Cel: ćwiczenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, zapoznanie z pochodzeniem niektórych produktów spożywczych.

 

„Kolorowe obrazki” – zabawa dydaktyczna

 

Cel: zapoznanie dzieci z produktami spożywczymi wytwarzanymi na wsi oraz pracą rolnika, doskonalenie umiejętności kolorowania rysunku według podanego kodu. Dziecko mówi jakie produkty spożywcze są wytwarzane na wsi i na czym polega praca rolnika. Następnie z pomocą Rodzica czyta napisy i łączy je z właściwymi elementami na ilustracjach. Odkodowuje rysunek używając odpowiednich kolorów kredek.

 

Słuchanie wiersza pt. „Czystość” /brak informacji o autorze/

 

(źródło: przewodnik metodyczny, cz. 4, str. 119-120)

Malutka świnka w błocie leżała.

Przyjaciół żadnych przez to nie miała,

gdyż ciągle brudna i zaniedbana,

nigdzie nie była mile widziana.

Flejtuchą wszędzie ją nazywano.

Plecami do niej się odwracano,

aż świnka wreszcie to zrozumiała

i o swój wygląd w końcu zadbała.

Teraz się myje i dba o siebie.

Mydła używa w każdej potrzebie.

Czyści buciki, ubranko zmienia,

bieliznę czystą co dzień ubiera.

A odkąd świnka mydła używa,

flejtuchą nikt jej już nie nazywa.

Więc ten kto nie chce zostać flejtuszkiem,

niech myje często rączki i buźkę.

 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta dziecko:

– Gdzie leżała świnka?

– Dlaczego nie miała przyjaciół?

– Jak ją nazywano?

– Co postanowiła zrobić świnka, aby nie odwracano się od niej plecami

– Co powinniśmy robić, aby nie odwracano się od nas plecami?

– Jak dbać o czystość?

– Jak wygląda świnka i gdzie mieszka?

 

„Świnka” – praca plastyczna

 

Dzieci rysują kredkami świnkę wg. własnego pomysłu.

Pomoce: kartka, kredki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *