Zajęcia z dnia 8 maja 2020

Polskie symbole narodowe

Zabawa dydaktyczna: Jak się nazywasz?

Rodzic prosi, aby dziecko przedstawiło się, podało swój adres zamieszkania. Rodzic mówi, dlaczego warto to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy podawać (np. nieznajomemu).

Ćwiczenia słuchowe: Dzielimy na sylaby

Rodzic wypowiada sylabami słowa związane z Polską (np.: fla-ga, Wis-ła), a zadaniem dziecka jest podawanie całej nazwy.

Słuchanie wiersza E. Stadmüller pt. „Kim jesteś?”

przewodnik metodyczny „Olek i Ada” Wydawnictwo MAC Edukacja cz. 4, str.69

– Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało-czerwone,
ojczyste godło
– orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto Syrenki.
I jeszcze Wisła,
co sobie płynie
raz po wyżynie,
raz po równinie,
i mija miasta
prześliczne takie.
Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.

Rozmowa na podstawie wiersza

– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?
– Jakie są nasze barwy narodowe?
– Jak wygląda nasze godło?
– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?
– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?

Oglądanie flagi i godła Polski

Godło Polski, flaga Polski (załącznik nr 1).
Rodzic prezentuje dzieciom godło i flagę Polski, przypomina także ich nazwy. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd i powiedziało, gdzie można zobaczyć symbole narodowe.

Karta pracy (załącznik nr 2)

Podsumowanie zajęć – zabawa w kończenie zdań

Rodzic wypowiada kolejne zdania, a dziecko je kończy.
Kraj, w którym mieszkam, to …
Godło Polski przedstawia …
Flaga Polski ma dwa kolory: …
Gdy słyszymy hymn, musimy …
Nasze symbole narodowe to …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *