Zajęcia z dnia 9 kwietnia 2020

„Motywy wielkanocne”

Wyklejenie pisanki ziarnami

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 155

-Sylweta jajka wycięta z kartonu, klej pędzel, ziarna: owsa, żyta, dyni, kasza, talerzyki papierowe
Dziecko maluje sylwetę jajka grubą warstwą kleju za pomocą pędzla i posypuje ziarnem lub dociska do ziaren rozsypanych na płaskich talerzykach.

Ćwiczenie słownikowe: Jakie może być jajko?

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 158

Dziecko podaje określenia mówiące o tym jakie może być jajko np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kremowe…

Ćwiczenie grafomotoryczne: Jajko

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 158

Dziecko najpierw rysuje kształt jajka w powietrzu, na stoliku, na dywanie, na plecach Rodzica. Rodzic demonstruje właściwy kierunek rysowania (od góry, z prawe strony ku lewej).

Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Na podwórku”

źródło – Mac Edukacja, seria Olek i Ada A A+, przewodnik metodyczny cz. 3, strona 158

Rodzic recytuje wiersz, dziecko powtarza po nim sylaby.

Gospodyni razem z dziećmi
Święconkę szykuje
O-ho, ho, ho
O-ho, ho, ho
Jajeczka maluje
Biega kurka po podwórku
I gdacze z radości
-Ko, ko, ko, ko
Ku, ku, ku, ku
Wita wszystkich gości
Kogut dumnie pierś wypina
-Ko, ko, ki, ku
Ale pięknie wyglądają
Te jajka w koszyku!

Dziecko powtarza za rodzicem sylaby: o-ho, ho, o-ho, ho, ko, ko, ko, ku, ku, ku, ko, ko, ki, ku…na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *