Motywy wielkanocne
Masażyk Pisanką
Dziecko lub Rodzic siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym, i na plecach Rodzica/Dziecka rysuje wzory jak na pisankach, np.: paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy Rodzic z Dzieckiem zamienia się miejscami.
Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Na podwórku”
(Źródło: Przewodnik metodyczny „Olek i Ada” cz. 3 strona 158)
Rodzic recytuje wiersz, a dzieci powtarzają po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
święconkę szykuje.
O-ho, ho, ho!
O-ho, ho, ho,
jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
i gdacze z radości.
– Ko, ko, ko, ko.
Ku, ku, ku, ku.
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
– Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
Ćwiczenia fonacyjne: Kury na podwórku
Dzieci powtarzają za Rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
Ćwiczenia słownikowe: Jakie może być jajko?
Dzieci podają określenia mówiące o tym, jakie może być jajko, np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe.
Ćwiczenia grafomotoryczne: Jajko
Dzieci najpierw rysują kształt jajka w powietrzu, na stoliku, na dywanie, na plecach kolegi. Rodzic demonstruje właściwy kierunek rysowania (od góry, z prawej strony ku lewej).