Ruch to zdrowie
Ruch, to zdrowie – układanie obrazka z części
Dzieci wycinają i układają obrazek z 6 części.
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 192)
Dziecko z pomocą Rodzica wykonuje kartę pracy „Razem się bawimy” str. 50, cz. 3
Jak dzieci dbają o zdrowie – wypowiedzi na temat obrazka
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 192)
Dziecko z pomocą Rodzica wykonuje kartę pracy ,,Razem się bawimy” str. 50, cz. 3
Moje serduszko – zabawa badawcza: słuchanie bicia serca i pulsu; doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy się, cz. 3, str. 193)
Zabawa w parach, gdzie dziecko słucha bicia serca Rodzica oraz indywidualnie- dziecko przykłada rękę i sprawdza bicie własnego serca i pulsu. Badanie przeprowadzamy w stanie spoczynku, a następnie po wykonaniu kilku podskoków, pajacyków, aby dziecko zauważyło różnicę w tempie uderzeń przed – i po aktywności fizycznej. Rodzic pomaga, instruuje i wyjaśnia znaczenie serca dla zdrowia i życia.
Piękne serce – słuchanie opowiadania Rodzica – rozwijanie empatii
(źródło: przewodnik metodyczny, seria: Razem bawimy, cz. 3, str. 193)
Kacper pomaga mamie robić zakupy. Ale chyba raczej przeszkadza, bo ciągle słychać: – Mamo, kup mi SpongeBoba! Mamo, kup mi tą śmieciarę! Mamo, kup mi hulajnogę! Pomysły Kacpra zmieniają się co chwilę, a mama wie, że Kacper jest zniecierpliwiony i trzeba wracać do domu. Ale w domu Kacper, już od kilku dni domaga się hulajnogi. Nawet w przedszkolu wszyscy wiedzą o marzeniu Kacpra i sąsiadka, pani Ola też wie. Nawet pytała, jakiego koloru hulajnogę chce mieć. Wiadomo, że zieloną. To przecież najfajniejszy kolor na świecie! A dzisiaj Kacper wchodzi do swojego pokoju, a tam…zielona, zieloniutka hulajnoga! Jego wymarzona! Własna! Tym razem chłopca nie trzeba było namawiać do jedzenia. Połknął w mig i z hulajnogą pobiegł na podwórko. Gdzie te dzieciaki? Muszę im pokazać co mam! i Kacper jedzie na hulajnodze i odpycha się i jeszcze szybciej. Ojej! Chłopiec nie zauważył leżących kamieni i proszę, co się stało. Hulajnoga ma urwane kółko, a Kacper -rozbity łokieć. Dzieciaki się śmieją, tylko Szymon – nie. – Kacper, wiesz co– mówi Szymon. Dopóki twoja hulajnoga nie będzie naprawiona, pożyczę ci swoją. Będziemy jeździć na zmianę. A moja też jest ładna, prawda? Ma zielone paski.
Rodzic wyjaśnia pojęcia: on ma wielkie serce, człowiek o dobrym sercu i zachęca do troszczenia się o innych, pomagania innym, szanowania innych.
Praca plastyczna: Dbam o zdrowie – Pełnowartościowe produkty zbożowe
Pomoce: kartka, flamaster, klej, kasza manna, dowolne ziarna: słonecznik, groch, film od nauczyciela (załącznik nr 1)
Dziecko z pomocą rodzica rysuje na kartce rogalik, samodzielnie rysuje bułeczkę. Smaruje kontur rogalika i bułeczki klejem. Posypuje rogalika kaszą, a bułeczkę ziarnami. Delikatnie dociska rączką posypane miejsca, dba o estetykę wykonanej pracy.