Zajęcia z dnia 9 kwietnia 2021

Rodziny zwierząt

 

„Taniec baranów” – zabawa przy muzyce

 

Cel: rozwijanie poczucia równowagi i stabilności  w ruchu, koncentracji, skupienia uwagi.

Dziecko dobiera się w parę z innym członkiem rodziny. Wszyscy będą barankami. Baranki będą wspólnie wykonywały taniec w parach stykając się rogami (czoło) i patrząc sobie w oczy. Między czołami wkładamy miękką zabawkę, najlepiej pluszową. Jest to jedyny punkt styczny pomiędzy osobami. Uczestnicy zabawy poruszają się tak, aby utrzymać zabawkę bez użycia rąk i nadmiernego siłowania się.

 

Rozwiązywanie zagadek

 

Duża i łaciata, na zielonej łące.

Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.                                                                                     (krowa)

 

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi.

Siaduje na grzędzie, pyszne jajo znosi.                                                                                            (kura)

 

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana.                                                                                     (świnka)

 

Lubi owies, lubi siano

w stajni rży i parska rano.                                                                                                                   (koń)

 

Lubię pływać w stawi, każdy z was mnie zna.

Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa.                                                (kaczka)

 

Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,

Dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka.                                                           (pies)

 

Tłustego mleka da nam na serek.

I ciepłej wełny da na sweterek… .                                                                                                     (owca)

 

Po każdej  prawidłowo rozwiązanej zagadce, dziecko naśladuje odgłos zwierząt.

 

„Kurki zbierają ziarenka” – ćwiczenia oddechowe

 

Cel: doskonalenie celności; zwrócenie uwagi na siłę wydechu oraz prawidłowy tor oddechowy (wdech nosem, wydech przez słomkę-ustami)

 

Na środku stolika położona jest kartka  z narysowaną miską. Na stoliku rozrzucone są kulki z krepiny, bibuły. Zadaniem dziecka jest zebranie za pomocą słomki jak największej ilości „ziaren” (kulek z krepiny) do miski.

 

„Rodziny zwierząt” – ćwiczenia z książki

 

Rodzice nadzorują ćwiczenia z książki „Trefliki w przedszkolu – pięciolatek” cz. 4, str. 42.

 

„Koguty i kury” – zabawa z muzyką z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych

 

Cel: rozbudzenie zainteresowań muzycznych, umuzykalnianie dzieci.

 

Ćwiczenie inhibicyjno-incytacyjne  – dziecko wraz z członkami rodziny ustawia się odpowiednio, w zależności od liczby uderzeń w tamburyno ( może być garnek):

-jedno uderzenie, ustawiamy się w rzędzie,

-dwa uderzenia, ustawiamy się w kole,

-trzy uderzenia, ustawiamy się w parach.

 

Zabawa muzyczna „Podaj dalej”. Uczestnicy zabawy stoją w kole twarzą do środka i w rytm muzyki podają sobie woreczek albo zabawkę jeśli nie ma woreczka. Na „stop” w muzyce uczestnik, który trzyma woreczek lub zabawkę w danej chwili odpada i siada na bok. Zabawa toczy się do ostatniej osoby.

 

Zabawa w kotka i myszkę do piosenki. Uczestnicy zabawy stoją w kole trzymając się za ręce. Wybieramy kota i myszkę. Myszka jest w środku koła, na zewnątrz kot. Zadaniem kota jest wejść do środka koła i złapać myszkę. Uczestnicy w kole nie mogą na to pozwolić, kiedy kot chce wejść do środka uniemożliwiają mu to.

 

Uciekaj myszko do dziury,

bo cię tam złapie kot bury,

a jak cię złapie kot bury,

To cię obedrze ze skóry.

 

Spacer w okolicy domu

 

Cel: budzenie radości ze wspólnego spaceru, zwrócenie uwagi na poruszanie się prawą stroną chodnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *