Zajęcia z dnia 9 kwietnia 2021

Rodziny zwierząt

 

„Jakie to zwierzę” – zabawa dydaktyczna

 

Cel: rozwijanie percepcji wzrokowej, myślenia abstrakcyjnego.

Rodzic kładzie na stoliku obrazki przedstawiające kontury zwierząt: czarno – białe (załącznik nr 1). Zadaniem dziecka jest rozpoznać po konturach i nazwać zwierzę. Samorzutne wypowiedzi dziecka na podstawie jego doświadczeń o zwierzętach

(źródło: internet)

 

„Rodziny zwierząt” – wypowiedzi dziecka na podstawie ilustracji

 

Cel: rozwijanie umiejętności nazywania i rozpoznawania rodzin zwierząt gospodarskich np. kogut-kura-kurczątko, kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z ilustracjami, bogacenie słownictwa dzieci o nowe słowa: cielę, jagnię, prosię, źrebię, rozwijanie narządów artykulacyjnych.

Pomoce: plansza nr 34 i 35 (załącznik nr 2 i załącznik nr 3), książka „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, s. 39, kredki

 

Rozwiązywanie zagadek

 

Rodzic czyta dziecku zagadki.

 

Duża i łaciata, na zielonej łące.

Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce. /krowa/

 

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi.

Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi. / kura/

 

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana. /świnka/

 

Lubi owies, lubi siano w stajni rży i parska rano. /koń/

 

Lubię pływać w stawie, każdy z was mnie zna.

Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa. /kaczka/

 

Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,

dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka. /pies/

 

Tłustego mleka da nam na serek.

I ciepłej wełny da na sweterek … . /owca/

 

Po każdej prawidłowo rozwiązanej zagadce  dziecko pokazuje ilustrację odgadniętego zwierzęcia, a następnie naśladuje jego głos.

 

„Rodziny zwierząt” – ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek” cz. 4, s. 42

 

Dziecko otacza odpowiednim kolorem, pętli rodziny zwierząt według podanego wzoru. Następnie nazywa rodziców i dzieci poszczególnych grup zwierząt.

 

„Kurki zbierają ziarenka” – ćwiczenia oddechowe

 

Cel: doskonalenie celności; zwrócenie uwagi na siłę wydechu oraz prawidłowy tor oddechowy (wdech nosem, wydech przez słomkę – ustami).

Opis: na środku stolika położona jest kartka z narysowaną przez dziecko  miską. Na stoliku rozrzucone są kulki z krepiny. Zadaniem dziecka jest zebranie za pomocą słomki jak największej ilości „ziarenek” (kulek z krepiny) do miski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *