Dzisiejsze zajęcia z angielskiego będą poświęcone zwierzątkom domowym. Dzieci przypomną sobie nazwy zwierzątek oraz piosenki śpiewane na zajęciach angielskiego. Na koniec zajęć każda grupa wiekowa będzie miała jedną kartę pracy do wykonania.
Na początek zajęć warto zapytać dzieci czy wiedzą jak nazywamy zwierzątka domowe po angielsku. Odpowiedź to: PETS. Warto zaznaczyć, że słówko ‘animals’ znaczy zwierzęta a słówko ‘pets’ jest używane do określenia zwierząt domowych.
Tutaj proszę posłużyć się załącznikiem pt. „Pets flashcards” (załącznik nr 1). W obrazkowym słowniczku znajdują się takie zwierzątka jak: dog – pies, cat – kot, fish – ryba, hamster – chomik, mouse – mysz oraz bird – ptak.
Następnie, zapoznajmy najmłodsze grupy 2-latków i 3-latków z poniższą piosenką. W piosence znajdują się powyżej wymienione zwierzątka oraz odgłosy jakie wydają.
I have a pet (załącznik nr 2) – źródło: internet
Tekst piosenki:
Do you have a pet? Yes, I have a dog. I have a pet. He is a dog. And he says, „Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”
I have a cat. I have a pet. She is a cat. And she says, „Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow.”
I have a mouse. I have a pet. He is a mouse. And he says, „Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak.”
Woof woof. Meow meow. Squeak squeak.
I have a bird. I have a pet. He is a bird. And he says, „Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet.”
I have a fish. I have a pet. She is a fish. And she says, „Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub.”
I have a lion. A lion?! I have a pet. He is a lion. And he says, „Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar.”
Tweet tweet. Glub glub. ROAR!
Tłumaczenie piosenki:
Czy masz zwierzątko domowe? Tak, mam pieska. Mam zwierzątko domowe. Jest to piesek i mówi: Woof, woof, woof, woof, woof, woof, woof.
Mam kotka. Mam zwierzątko domowe. Jest to kotek i mów: Meow, meow, meow, meow, meow, meow, meow.
Mam myszkę. Mam zwierzątko domowe. Jest to myszka i mówi: Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak, squeak, squeak.
Woof, woof. Meow, meow. Squeak, squeak.
Mam ptaszka. Mam zwierzątko domowe. Jest to ptaszek i mówi: Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet, tweet, tweet.
Mam rybke. Mam zwierzątko domowe. Jest to rybka i mówi: Glub, glub, glub, glub, glub, glub, glub.
Mam lwa. Lwa?! Mam zwierzątko domowe. Jest to lew i mówi: Roar, roar, roar, roar, roar, roar, roar.
Tweet, tweet. Glub, glub, ROAR!
Starszym grupom także warto odtworzyć piosenkę ‘I have a pet’ by mogły utrwalić słówka. Dodatkowo warto pokazać dzieciom piosenkę ‘Pet Song for kids’.
Pet Song for kids (załącznik nr 3) – źródło: internet
Tekst piosenki:
Do you have a pet? Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet
I have a dog. I have a dog. woof, woof, woof
I have a cat. I have a cat. meow, meow, meow
Do you have a pet? Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet
I have a bird. I have a bird. chirp, chirp, chirp
I have a fish. I have a fish. glub, glub, glub
I have an elephant. I have an elephant paw, paw, pawoo
Tłumaczenie piosenki:
Czy masz zwierzątko domowe? Czy masz zwierzątko domowe? P, p, p, p, p, p, p, p, pet
Mam psa. Mam psa. Woof, woof, woof
Mam kota. Mam kota. Meow, meow, meow.
Czy masz zwierzątko domowe? Czy masz zwierzątko domowe? P, p, p, p, p, p, p, p, pet
Mam ptaszka. Mam ptaszka. Chirp, chirp, chirp
Mam rybkę. Mam rybkę. Glub, glub, glub
Mam słonia. Mam słonia. Paw, paw, pawoo.
Na koniec zajęć powtarzamy z dziećmi wcześniej poznane słówka oraz wykonujemy zawarte w załączniku karty pracy.
2- latki i 3-latki – I have a pet colouring (załącznik nr 4).
Zadaniem dzieci jest poprawne nazwanie zwierzątek, które widzą na karcie pracy. Nazwanie kolorów, na których znajdują się zwierzątka oraz pokolorowanie zwierząt na ten sam kolor, na którym się znajdują.
4-latki, 5-latki, 6-latki – I have a pet cut, colour and paste (załącznik nr 5).
Zadaniem dzieci jest nazwanie zwierzątek, które widzą na karcie pracy. Następnie, pokolorowanie zwierzątek, wycięcie ich oraz wklejenie na prawidłowe miejsce.